سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: تاکنون از ۴۰ مورد آزمایش ارسال شده به تهران تنها یک مورد مثبت ابتلا به کرونا گزارش شده است.

کرونا ویروس

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، پرویز یزدان پناه گفت: از ابتدای ورود بیماری به کشور تاکنون حدود ۵۰۰ بیمار به علت تب بالا به مراکز بهداشتی و درمانی استان مراجعه کردند که از این تعداد حدود ۱۲۰ نفر بستری شدند و برخی از این بیماران بستری شده ترخیص و ۳۸ بیمار در بیمارستان شهید جلیل بستری شدند که تاکنون از ۴۰ مورد آزمایش ارسال شده به تهران نیز تنها یک مورد مثبت ابتلا به کرونا گزارش شد.

وی ضمن تقدیر از تلاش و همکاری همه جانبه استاندار، معاونین سیاسی و اعضای ستاد استانی پیشگیری و کنترل کورونا ویروس، تصریح کرد: تاکنون ۱۰ جلسه ستاد مدیریت مبارزه با کووید ۱۹ برگزار شده که اقدامات صورت پذیرفته در راستای این جلسات از اقدامات کم نظیر در کشور است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تاکید کرد: از نقاط قوت استان کهگیلویه و بویراحمد جامعه پزشکی و پرستاری آن است  که اقدامات لازم را به صورت  مطلوب به مردم ارائه می‌دهند.

یزدان پناه با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی در مبارزه با این بیماری بدون حمایت نهادهای برون بخشی نمی‌توانست موفق عمل کند، خاطرنشان کرد: اولین دانشگاهی هستیم که بسترسازی جهت فراهم‌آوری امکانات در آن صورت پذیرفته و خوشبختانه از استان‌های اول در مبارزه با بیماری کووید ۱۹ هستیم.

وی خاطرنشان کرد: مردم نگران ظرفیت درمانی استان نباشند زیرا بیمارستان شهید جلیل به عنوان بیمارستان معین کرونا دارای ظرفیتی بالا بوده که در صورت نیاز از کل ظرفیت آن استفاده خواهیم‌کرد.

یزدان پناه ادامه داد: بنا به دستور وزارت عالی کشور می‌توانیم بخشی از بیمارستان‌های استان را نیز در شرایط بحران تخلیه نماییم اما تاکنون نیازی به این اقدام نبوده‌است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اظهار کرد: همچنین با تلاش استاندار محترم سوله شهرداری واقع در جنب بیمارستان شهید جلیل و نیز بیمارستان صحرایی سپاه واقع در چنارستان در اختیار دانشگاه قرار گرفته اند تا در شرایط بحرانی دغدغه‌ای برای ظرفیت درمانی نداشته‌باشند.

وی تصریح کرد: همچنین در راستای مبارزه و پیشگیری از کووید ۱۹ برای ضدعفونی مکان‌های عمومی مواد و محلول های ضدعفونی کننده را رایگان در اختیار شهرداری و سایر ادارات قرار دادیم.

یزدان پناه بیان کرد: ژل تولید شده در کارخانه سینره یاسوج نیز دیروز برای شهرستان گچساران ارسال شده و فردا نیز برای دهدشت ارسال می‌گردد.

از انجام آزمایشات چک آپ بپرهیزید!

وی خاطرنشان کرد: توصیه می شود مردم فعلا از انجام آزمایشات چک آپ برای تشخیص کرونا بپرهیزند زیرا این آزمایشات وجود کرونا در بدن را نشان نمی‌دهند و همچنین اعمال جراحی اختیاری را ممنوع اعلام نمود و از مردم خواست برای این اعمال به مراکز درمانی و بیمارستان ها مراجعه نکنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: در راستای پیشگیری از هرگونه رفت و آمد غیر ضروری در بیمارستان ها و پیشگیری از کووید ۱۹، ملاقات با بیماران را در بیمارستان‌ها ممنوع اعلام کرده‌ایم.

یزدان پناه تاکید کرد: مردم در رفتار با کودکان دقت داشته باشند و خبرهای نگران کننده را به کودکان منتقل نکنند زیرا در دراز مدت باعث ایجاد افسردگی جبران ناپذیری در کودکان می‌شود.

وی بر رواج شادی و نشاط در خانواده‌ها تاکید کرد و گفت: بیماری کووید ۱۹ ممکن است سیری طولانی داشته و لازم است خانواده‌ها به رواج شادی توجه‌ کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از غربال‌گری مسافران ورودی به استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و اظهار کرد: لازم است مردم در شهر و روستاها نیز با ما همکاری کرده و از حضور مسافران در شهر روستاها مراکز بهداشتی و درمانی را مطلع سازند.

یزدان پناه در ادامه با اشاره به غربال‌گری جمعیت عشایری و روستایی استان، خاطرنشان کرد: جمعیت روستایی و عشایری دارای مراکز درمانی و بهورز هستند که روند غربال‌گری بسیار راحت تر از مردم شهر نشین است و اقدامات بهداشتی و درمانی برای آن ها به صورت فعال صورت می ‌پذیرد.

وی از ترخیص بیمار مبتلا به کرونا استان تا دو روز آینده خبر داد و گفت: مردم نگران نباشند و با خود مراقبتی می ‌توانند از ابتلا به این بیماری جلوگیری کنند و همچنین از مردم خواست با افراد بیمار و یا مشکوک به کرونا به گونه‌ای رفتار کنند که احساس گناه و نگرانی در آن‌ها ایجاد نشود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به اینکه هزینه درمان کرونا رایگان است خاطر نشان کرد: ورزش، تغذیه مناسب و دوری از اخبار و شایعه‌های دروغی نیز در ایجاد آرامش جسمی و روحی مردم بسیار موثر است.

کد خبر 488448

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha