رییس اداره توسعه مهندسی و نظارت بر مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی قزوین از تعویق برگزاری سومین جشنواره ساختمان‌های برتر استان خبر داد.

ساختمان‌های برتر

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، حامد عبدالرزاقی گفت: برگزارکنندگان سومین دوره این جشنواره قرار بود اسفندماه سال جاری اقدام به برگزاری آن کنند که به دلایل فنی و همچنین پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تصمیم گرفته شد در ۲۱ خرداد ماه سال آینده برگزار شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره در ۲ محور شامل معماری و نیز کیفیت ساخت و بهره‌گیری از فناورهای نوین به مورد اجرا گذاشته می‌شود و تاکنون ۵۰ اثر از سوی هیات داوری واجد ارزش شناخته شده، تصریح کرد: در بخش معماری، توجه به محیط پیرامونی، شرایط اقلیمی و تعهدات اجتماعی، خلاقیت و نوآوری در طراحی، مواجه خلاقانه با مشکلات خاص پروژه و در بخش کیفیت ساخت نیز تجدیدپذیری منابع و مواد، به خصوص استفاده از روش‌های بازیافت فاضلاب و جمع‌آوری آب‌های خاکستری مورد نظر قرار گرفته است.

به گفته عبدالرزاقی، سومین جشنواره ساختمان‌های برتر قزوین در چهار بخش مجزا شامل ساختمان‌های عمومی، بازسازی شده، مسکونی تک واحدی (ویلایی) و مسکونی آپارتمانی برگزار و بناهای برتر نیز در مراسم اختتامیه سال آینده معرفی می‌شوند.

دبیر سومین جشنواره ساختمان‌های برتر قزوین تاکید کرد: در این جشنواره علاوه بر تقدیر از مهندسان پروژه با اهدای تندیس، طی مراسمی لوح برتر بتنی نفیسی نیز در محل پروژه با هدف معرفی ساختمان‌های واجد ارزش به عموم شهروندان، نصب خواهد شد.

عبدالرزاقی با اشاره به تفاوت برگزاری این جشنواره نسبت به دوره‌های گذشته، اظهار داشت: امسال یک بخش ویژه مردمی داریم که ساختمان برتر را از دیدگاه هنرمندان، اصحاب رسانه، تشکل های مردم نهاد و مشاوران املاک معرفی می کند.

وی، برگزاری مسابقه عکاسی با عنوان شهری برای همه با تلفن همراه و دوربین حرفه‌ای و با موضوع سیما و منظر شهر، مسابقه دانشجویی طراحی معماری تحت عنوان یک خانه ویلایی و همچنین مسابقه طراحی نشان ساختمان‌های برتر را به منظور جلب مشارکت بیشتر و به عنوان بخش جنبی این جشنواره اعلام کرد.

پیش از این و طی ۲ سال گذشته جشنواره ساختمان‌های برتر استان قزوین از سوی اداره کل راه و شهرسازی با همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان و دفتر فنی استانداری قزوین برگزار شده است.

کد خبر 488392

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha