وکیل مدافع محمدعلی نجفی شهردار اسبق تهران از پرونده شکایت الیاس قالیباف از موکلش و زمان دادگاه وی خبر داد.

نجفي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، حمیدرضا گودرزی وکیل مدافع محمدعلی نجفی شهردار اسبق تهران در رابطه با ماجرای شکایت الیاس قالیباف از موکلش گفت: این پرونده به زمانی برمی‌گردد که آقای نجفی شهردار تهران بوده است و حراست شهرداری گزارشی را در رابطه با مسائل تضییع حقوق بیت‌المال تهیه کرده است.

وی ادامه داد: در نتیجه آقای کشت‌پور شهردار منطقه ۲ گزارشی را در این زمینه تهیه و به شهردار وقت می‌دهد.

گودرزی گفت: در این میان شهرداری و یا شهردار، مرجع رسیدگی به تخلفات نبوده و قوه قضاییه مرجع رسیدگی است، به همین دلیل آقای نجفی نامه‌ای را به دادستان تهران نوشته و مراتب را اعلام کرده است.

 این وکیل دادگستری گفت: در نامه‌ای که آقای نجفی به دادستان تهران نوشته قید کرده «به لحاظ احتمال وقوع جرایم»  این نامه ارسال شده و مراتب را اعلام و برای رسیدگی ارسال می‌کند.

وی افزود: بنابراین پرونده به شعبه ۱۵ دادگاه کارکنان دولت می‌رود اما به نتیجه نمی‌رسد این در حالی است که شکایت افترا و نشر اکاذیب را هم به پرونده اضافه می‌شود.

گودرزی گفت: با اینکه بازپرس پرونده قرار منع صادر کرده بود اما معاون دادسرای کارکنان دولت با این نظر مخالفت می‌کند و دادگاه نیز نظر معاون دادسرا را می‌پذیرد و در نتیجه پرونده به شعبه ۱۰۵۹ دادگاه کیفری ۲ ارسال می شود.

وی افزود: اکنون پرونده در این شعبه قرار است رسیدگی شود و ۲۱ اردیبهشت ماه ۹۹ دادگاه نجفی برگزار خواهد شد.

 وی توضیح داد : اگر در حوزه مسؤولیت مدیریتی، جرایمی اتفاق بیفتد مدیران وظیفه دارند آن را به دادگستری ها اعلام کنند و شهردار اسبق نیز همین کار را کرده است، اعلام نظری نکرده و فقط گزارش را با امضا به دادستانی فرستاده است، حال باید پرسید مدیران مسئول در مواجهه با جرایم باید چگونه رفتار کنند این مسئول فقط به وظیفه خود عمل کرده است و باید ببینیم دادگاه چه نظری را در رابطه با این پرونده صادر خواهد کرد.

کد خبر 488219

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جاوید IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    0 0
    فقط به وظیفه اش عمل کرده ؟؟؟؟یعنی وظیفش فقط طرح گزارش علیه پسر قالیباف بوده ؟یعنی دیگه متخلفی نبوده و همین یه گزارش رو وظیفه داشتن بفرستن ؟؟
  • علی IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    2 0
    حالا یه آدم تازه نفس اومده از یه آدم زمین خورده انتقام بگیره! گیرم که خلق را به فریبت فریفتی! با دست انتقام طبیعت چه می کنی؟! اگر همین الان دکتر نجفی کاندید بشه برای مجلس؛ حداقل از همین تهران دو؛ سه برابر قالیباف بهش رای میدن! زمستون خواهد رفت و شک نکن که ر. سیاهی ش به ذغال خواهد ماند!
  • IR ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    2 0
    مرد باشخصیتیه .خدا در همه دست اندازها دستشو بگیره...
  • وطن پرست DE ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    0 0
    پسر قالیباف پای نجفی را دوباره به دادگاه باز کرد این هشداری است بهمه و نه فقط نجفی.