شهروندان تهرانی تا ۲۹ اسفند ماه مهلت دارند تا با پرداخت عوارض پایدار، از جوایز خوش‌حسابی شهرداری تهران بهره‌مند شوند.

عوارض

به گزارش همشهری آنلاین، وحید عرب مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری تهران با اعلام این خبر گفت: در راستای بهبود نظام وصول درآمدهای پایدار و ارتقاء سطح درآمدهای پایدار شهرداری تهران و به منظور مشارکت حداکثری شهروندان تهرانی، قبوض عوارض نوسازی، عوارض کسب و پیشه و بهای خدمات مدیریت پسماند برای تمامی شهروندان تهرانی ارسال شده که مبالغ این قبوض از بازه زمانی اول فروردین تا ۲۹ اسفند ماه ۹۸ محاسبه شده و چنانچه املاکی بدهی قبلی داشته باشند در قبوض درج شده است.

وی افزود: شهروندانی که عوارض متعلقه ملک خود را تا ۲۹ اسفند امسال پرداخت کنند، شامل جوایز خوش حسابی عوارض و بهای خدمات خواهند شد.

عرب بیان داشت: شهروندان می‌توانند با پرداخت عوارض در موعد تعیین‌شده، از ۱۰ درصد جایزه خوش‌حسابی عوارض نوسازی و کسب و پیشه و بخشودگی ۱.۵ درصد ماهیانه بهای خدمات مدیریت پسماند نیز برخوردار شوند.

وی گفت: در صورت عدم پرداخت عوارض نوسازی و عمران شهری در سال آتی به صورت روزشمار ۹ درصد جریمه دیرکرد محاسبه می‌شود و برای عوارض مشاغل و بهای خدمات مدیریت پسماند نیز به نرخ روز محاسبه خواهد شد.

عرب افزود: شهروندان می‌توانند از طریق کد دستوری #۱۳۷*، پرتال شهرداری تهران به نشانی www.tehran.ir، سامانه تلفنی ۱۳۷، اینترنت بانک، همراه بانک، تلفن‌بانک، ATM و از طریق درگاه‌های غیرحضوری بانک‌های طرف قرارداد شهرداری تهران نسبت به پرداخت قبوض اقدام کرده و یا به صورت حضوری به دفاتر خدمات الکترونیک شهر مراجعه کنند.

وی گفت: در سال جاری برای شهروندانی که بدهی عوارض ندارند و عوارض و بهای خدمات مدیریت پسماند ملک خود را پرداخت کرده‌اند، قبوض صرفا جهت اطلاع این دسته از شهروندان ارسال شده و از آنان تقدیر و تشکر شده است ولی در عین حال قبوض سال جاری حاوی اطلاعات مهمی در خصوص شناسایی کد نوسازی برای مودیان به منظور آغاز فرآیند حذف کاغذی قبوض و ارتباط هوشمند با شهرداری تهران است که ضرورت دارد شهروندان شماره شناسایی (۱۵رقمی برای عوارض نوسازی و ۱۲رقمی برای مشاغل) مندرج در قبوض را به سامانه ۱۳۷۰۰۰۰۰۷۰ پیامک کنند و از بدهی ملک خود نیز مطلع شوند.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری تهران یادآور شد: امکان دریافت اطلاعات بدهی ملک نیز از طریق سامانه تهران من فراهم شده است و شهروندان با مراجعه به آدرس اینترنتی my.tehran.ir/melk می‌توانند ضمن بدست آوردن شماره شناسایی ملک خود از طریق سامانه نقشه تهران (map.tehran.ir) از میزان بدهی ملک خود به صورت برخط مطلع شوند و به یکی از روش‌های اعلام شده به پرداخت عوارض ملک خود بپردازند.

وی در ادامه درآمدهای پایدار از جمله، عوارض نوسازی، کسب و پیشه و بهای خدمات مدیریت پسماند را مناسب‌ترین منابع درآمد شهرداری‌ها برای توسعه و عمران شهر برشمرد و گفت: شهروندان از ابتدای هر سال می‌توانند عوارض و بهای خدمات مدیریت پسماند همان سال را بپردازند و در عین حال در پرتال شهرداری تهران به آدرس www.tehran.ir  امکان پرداخت در یک بازه زمانی (از تاریخ تا تاریخ) فراهم شده است که بر این اساس در زمان نقل و انتقال ملک و یا رهن و اجاره دادن ملک می‌توان از این امکان بهره برد.

عرب در پایان اظهار امیدواری کرد: شهروندان در فرصت محدود باقیمانده تا ۲۹ اسفند ماه با مشارکت در پرداخت به موقع عوارض، در آبادانی و عمران شهر خود سهیم بوده و مدیریت شهری را نیز در رسیدن به این امر یاری کنند.

کد خبر 488176
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha