عده‌ای با شیوع ویروس کرونا و مبتلا شدن تعدادی ازشهروندان به این بیماری درصدد برآمدند از آب گل آلود ماهی بگیرند و با فروش اقلام بهداشتی و مورد نیاز مردم از این اتفاق دردناک سود ببرند اما افراد دیگری هم به این فکرند که چطور دغدغه ها و مشکلات همنوعانشان را برطرف کنند.

آموزش ریاضی

همشهری آنلاین - ثریا روزبهانی: ایده راه اندازی و نذر فرهنگی گروه تلگرامی «رفع اشکال ریاضی» هم از این حس نوعدوستی به ذهن چند استاد و معلم ریاضی خطور کرد و اکنون بیش از ۸۰۰ نفر از دانش آموزان مقاطع مختلف دنبال کننده این گروه هستند. آنها مشکلات و سؤالات درس ریاضی شان را در این گروه، بیان و استادان بنام ریاضی در کوتاه ترین زمان با ارائه راه های اصولی، دانش آموزان را راهنمایی می کنند. همچنین ریاضی هر پایه در یک روز مشخص تدریس می شود.

  • آموزش هرشب ساعت ۲۲

مدیر و استادان این گروه تمایلی ندارند نامی از آنها برده شود. آنها اعتقاد دارند کار خیر نیاز به رسانه ای شدن ندارد، بلکه باید در این برهه از زمان که همه شهروندان به نوعی با آن درگیر هستند آن را مدیریت کرد و از این طریق بسیاری از نگرانی های خانواده ها و دانش آموزان را برطرف کرد. «پرند» دانش آموز مقطع دبیرستان و مدیر گروه رفع اشکال و نذر فرهنگی است. او می گوید: «این گروه با هدف حل مشکلات ریاضی کاربران و با حضور چند استاد بنام این درس ایجاد شد و تاکنون با این محوریت فعالیت می کرد اما از بعد از اعلام شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مدارس با مشورت و همکاری استادان برای پیشگیری از افت تحصیلی دانش آموزان در همه مقاطع تصمیم گرفتیم هر یک از روزهای هفته را به یک پایه اختصاص بدهیم تا ما هم به سهم خودمان گامی هرچند کوچک، برای کمک به دانش آموزان جا مانده از مدرسه و محیط آموزشی و کمرنگ تر شدن نگرانی های خانواده های آنها برداریم. به همین دلیل کتاب ریاضی هر پایه ساعت ۲۲ هر شب طبق برنامه زمانبندی رایگان، تدریس و بعد از آن هم اشکالات اعضا رفع می شود.» 

  • به خودمان کمک کنیم

فقط کافی است که علاقه مندان برای عضویت از طریق لینک https://t.me/joinchat/OmKONkeh۶q-P۶czln۵IYyg وارد گروه شوند و با جست وجو درس های مورد نیازشان را پیدا کنند. پرند می گوید: «همه مدرسان گروه از استادان مطرح این درس هستند. طبق برنامه شنبه ها ریاضی پایه چهارم، یکشنبه ها پایه ریاضی پنجم، دوشنبه ها ریاضی پایه ششم، سه شنبه ها ریاضی پایه هفتم، چهارشنبه ها ریاضی پایه هشتم  و پنج شنبه ها ریاضی پایه نهم آموزش داده می شود. اگر اعضای گروه سؤال ریاضی داشته باشند برای دریافت پاسخ می توانند رایگان از استادان کمک بگیرند.» 

او درباره قوانین گروه توضیح می دهد: «ما معتقد هستیم هیچ کس نمی تواند در این شرایط بحرانی به اندازه خودمان به ما کمک کند. قوانین گروه حل اشکالات ریاضی بسیار ساده است. اعضا می توانند سؤال خود را به صورت عکس و ترجیحاً با هشتک که پایه تحصیلی را مشخص کند به گروه بفرستند. استادان و دوستان حاضر در گروه هم در کوتاهترین زمان به آن پاسخ خواهند داد. همچنین چت درسی و مباحثه در مورد ریاضی در گروه آزاد است. گاهی هم در گروه سؤالات سختی گذاشته می شود تا همه اعضا با همفکری آن را حل کنند. تیمی حل کردن مسائل به نوعی تفریح اعضای گروه است.»

علاوه بر فعالیت های آموزشی و نذر فرهنگی این گروه، هر سال طرح تبادل کتاب های بدون استفاده و مستعمل هم از طریق این گروه انجام می شود. پرند توضیح می دهد: «مثلاً شما دانش آموز پایه هفتم هستید و پایان سال تحصیلی وقتی که دیگر نیازی به کتاب هایتان ندارید آنها را اهدا می کنید و ما هم این کتاب ها را رایگان به دانش آموزانی می دهیم که به آنها نیاز دارند.»
 

کد خبر 488151

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha