مسئول واحد آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج احساس غم، استرس، سردرگمی، ترس و عصبانیت در هنگام بروز هر نوع بحران را امری طبیعی دانست و گفت: صحبت با افراد قابل اعتماد، دوستان و اطرافیان درباره بیماری برای پیشگیری وکاهش استرس بسیار مفید است.

كرونا ويروس

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، مهناز همتی گفت: رعایت سبک زندگی سالم شامل تغذیه مناسب، خواب، استراحت کافی و ارتباطات اجتماعی از طریق تلفن شبکه های اجتماعی با دوستان و خانواده برای کاهش میزان استرس در این روزها نقش مهمی دارد.

وی استفاده از دارو، سیگار یا سایر مواد برای کاهش استرس را غیرمنطقی دانست و بیان کرد: برای کاهش ناراحتی روانی انتخاب مشاور باید در اولویت قرارگیرد.

همتی با اشاره به تعبیرهای غلط و ترس آور ویروس کرونا در فضای مجازی گفت: جمع‌آوری اطلاعات صحیح از منابع معتبر استرس شما در مقابله با این بیماری را کاهش می‌دهد.

مسئول واحد آموزش و ارتقاء سلامت مرکز بهداشت استان کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: نگرانی و فشار روانی خود را با کاهش مدت زمان نگاه کردن یا گوش دادن به اخبار رسانه‌های مختلف در مورد بیماری که سبب ترس و نگرانی در شما می‌شود، باید کاهش یابد.

وی اضافه کرد: ️استفاده از مهارت‌های مختلف و تجربیات قبلی  برای مدیریت استرس در مواجهه با بیماری در طول طغیان این بیماری نیز مفید است.

کد خبر 487831

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha