مدیر درمان دانشگاه علوم‌پزشکی استان گلستان گفت: تعداد ۲۰ الی ۲۵ تخت از تمامی بیمارستان‌های استان گلستان به بیمارانی که به علائم حاد تنفسی دچار شدند و یا مبتلا به بیماری کرونا هستند، اختصاص می‌یابد.

کرونا

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس از گرگان، ویروس کرونا از طریق عطسه و سرفه کردن و انتشار بزاق دهان انتقال می‌یابد و همچنین انتقال این ویروس از طریق سطوح آلوده به بدن انسان راه پیدا می‌کند.

برای پیشگیری از ویروس کرونا باید به طور مرتب دست‌ها را با آب و صابون بشوییم و از تماس با حیوانات دوری کنیم و تا جایی که امکان دارد از محل زندگی حیوانات فاصله بگیریم.

در صورتی که احساس کسالت و خستگی همراه با تب داریم باید در منزل بمانیم و استراحت کنیم همچنین اگر عطسه و سرفه‌های پی‌درپی داریم و بیش از سه‌روز، احساس تب می‌کنیم، سریعا به پزشک مراجعه کرده و در نهایت، باید بدانیم که با رعایت اصول بهداشتی تا ۹۰ درصد از ابتلا به این ویروس در امان هستید.

در این زمینه گفت‌وگویی با محمد دادجو « مدیر درمان دانشگاه علوم‌پزشکی استان گلستان» انجام شده که در ادامه با هم می‌خوانیم.

ویروس کرونا تا ۱۴ روز می‌تواند فعالیت کند

فارس: آیا بیمارستان‌های استان گلستان آمادگی کامل برای مراجعه افراد مبتلا و یا مشکوک به بیماری کرونا را در سطح استان گلستان دارند؟

دادجو: تمامی بیمارستان‌های استان گلستان آمادگی پذیرش مبتلایان به بیماری کرونا و یا افراد مشکوک به این بیماری ویروسی را دارند و آماده خدمات‌دهی به این افراد در سطح استان هستند.

مردم از روبوسی و دست دادن به یکدیگر پرهیز کنند و هرگاه که به سطوح مختلف دست زدند حتما نسبت به شستن دست‌ها با آب و صابون اقدام کنند تا به بیماری ویروسی کرونا مبتلا نشوند.

ویروس کرونا تا ۱۴ روز می‌تواند فعالیت کند و مردم برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا از الکل ۷۰ درصد برای ضدعفونی کردن سطح استفاده کنند و همچنین می‌توانند از ۲۰ درصد وایتکس به همراه ۸۰ درصد از آب برای ضدعفونی سطوح از بیماری کرونا حداقل روزی یکبار استفاده کنند.

آنتی‌بیوتیک‌های معمولی تاثیری در بهبود ویروس کرونا در افراد ندارد هنگامی که افراد به گلودرد و سرفه مبتلا شدند سریعا به درمانگاه‌ها مراجعه و درخواست آنتی‌بیوتیک ندهند.

 مردم نگران تهیه ماسک نباشند

فارس: شهروندان گلستانی چه زمانی از ماسک می‌توانند استفاده کنند؟

دادجو: مردم نگران تهیه ماسک نباشند زیرا نیازی نیست که مردم از ماسک استفاده کنند مگر زمانی که فرد مبتلا به بیماری ویروسی کرونا شد می‌تواند از ماسک استفاده کند و یا هنگامی که در تجمعات حضور یافت حتما از ماسک استفاده کنند تا انتقال این بیماری کاهش یابد.

فارس: دانشگاه علوم‌پزشکی استان گلستان در زمینه بیمار ویروسی کرونا چه آمادگی دارد؟

دادجو: مردم می‌توانند برای مشاوره در زمینه بیماری ویروسی کرونا از طریق سامانه « ۳۱۵۰» تماس حاصل کنند و پزشکانی حضور دارند که در زمینه این ویروس به مردم مشاوره می‌دهند.

۲۰ الی ۲۵ تخت از بیمارستان‌های گلستان به بیماران مبتلا به کرونا اختصاص یافت

فارس: چه تعداد از تخت‌های بیمارستان‌ها در استان گلستان به بیماران مبتلا به بیماری ویروسی کرونا اختصاص یافته است؟

دادجو: افرد مشکوک به ابتلا ویروس کرونا در گام نخست به نزدیکترین مطب پزشک مراجعه کند و درصورتی که نیاز به ارجاع به مکان‌های اختصاص داده به این بیماری است.

در تمامی بیمارستان‌های استان گلستان تعداد ۲۰ الی ۲۵ تخت را به افراد مبتلا به این ویروس اختصاص دادیم و بنده به همراه معاونم شخصا از این بیمارستان‌ها بازدید کردیم و آمادگی بیمارستان‌ها را سنجیدیم و تجهیزات لازم را برای بیمارستان‌ها فراهم کردیم و مقرر شد در تمامی بیمارستان‌های استان گلستان ۲۰ الی ۲۵ تخت به بیماران مبتلا به کرونا اختصاص یابد.

کد خبر 487666

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha