مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰
۰ نفر

بر اساس یک پژوهش، مقایسه تصویر بدنی مردان و زنان بزرگسال شهر تهران نشان داد که مردان دارای تصویر بدنی مثبت‌تری نسبت به زنان هستند.

جامعه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، در تحقیقی تحت عنوان تصویر بدنی مردان و زنان بزرگسال شهر تهران و رابطه آن با ترکیب بدنی و تیپ بدنی مشخص شد که نگرش افراد بزرگسال نسبت به بدن خود ناشی از توانایی‌ها و ابعاد بدنی بوده و اینکه مردان فعال دارای تصویر بدنی مثبت‌تری نسبت به زنان هستند.

هدف تحقیق حاضر مقایسه خرده مقیاس تصویر بدنی افراد فعال و غیرفعال بزرگسال در دو گروه مردان و زنان و بررسی ارتباط تصویر بدنی با ترکیب بدنی و نوع پیکری است.

آزمودنی‌های این تحقیق را ۱۲۰ مرد و زن ۲۵ تا ۶۵ ساله تشکیل می‌دادند که به دو گروه فعال و غیرفعال تقسیم بندی شدند،  ابزاری که برای جمع‌آوری اطلاعات از مورد متغیر تابع استفاده شد و شامل پرسشنامه خرده توصیف بدنی بود که از سه مقیاس چربی بدن، شاخص توده بدن و نوع پیکر تشکیل شده بود و شامل تیپ‌های چاق پیکر، ‌ عضلانی پیکر و لاغر پیکر بود.

نتایج این تحقیق نشان داد که تعامل معناداری در مورد خرده مقیاس‌های تصویر بدنی وجود دارد، ‌همچنین نتایج همبستگی نشان داد که رابطه معکوس و معناداری بین تصویر بدنی با چربی بدن و شاخص توده بدن و چاقی پیکری و نیز عضلانی پیکری و همچنین رابطه مستقیم و معناداری در لاغر پیکری وجود دارد.

چکیده این تحقیق از سوی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی در اختیار ایسنا قرار گرفته است.

کد خبر 487632

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha