رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران درباره وضعیت اجرایی شدن محدودیت تردد و غربالگری در دروازه‌های اصلی تهران توضیح داد.

ناهید خداکرمی

دکتر ناهید خداکرمی در گفتگو با خبرنگار همشهری آنلاین درباره اجرایی شدن پیشنهادی که در دویست و یکمین جلسه شورای شهر تهران مبنی بر محدود کردن ورود و خروج به شهر تهران و غربالگری در دروازه‌های اصلی شهر مطرح کرده بود، گفت: ستاد مقابله با کرونا در استان تهران مسئول تمام تصمیم‌گیری‌های کلان در تهران در زمینه مقابله با انتشار ویروس کرونا است و شورای شهر جز در محدوده مدیریت شهری نمی‌تواند تصمیمی اتخاذ کند. هفته گذشته پیشنهادی مبنی بر محدود کردن عبور و مرور در مبادی تهران و چک شدن افرادی که در مبادی ورود قصد تردد دارند مطرح شد که این موضوع از سوی ستاد مقابله با کرونا در استان تهران در حال انجام است؛ افراد در این مبادی چک شده و در صورتی که مشکوک به ابتلا به کرونا ویروس باشند، قرنطینه می‌شوند.

وی تاکید کرد: رفتار اجتماعی مردم در زمینه جلوگیری از انتشار این ویروس مهم‌تر از همه تدابیر است؛ برخی فکر می‌کنند اگر از قم و گیلان به تهران بیایند یا از تهران به شهر دیگری که تعداد مبتلایان کمتری در آنها شناسایی شده است بروند، می‌توانند احتمال ابتلا به کرونا ویروس را کاهش دهند؛ این در حالی است که همین رفت و آمدها تاثیر قابل ملاحظه‌ای در گسترش این بیماری داشته است.

عضو شورای شهر تهران درباره آنچه که زیاد شدن ترددها همراه با تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها عنوان می‌شود، گفت: تردد زیاد نشده است. دوربین‌ها نشان می‌دهد که ترافیک روان و آرام شده است. البته در برخی حوزه‌ها گویا مردم هنوز موضوع را جدی نگرفته‌اند چون فروشگاه‌های زنجیره‌ای ازدحام بیشتری پیدا کرده و این ناظر بر نگرانی‌های بی‌موردی است که برخی مردم در زمینه ذخیره مواد غذایی دارند و در حال خریدهای به میزان بیشتر از معمول از فروشگاه‌ها هستند. از شهروندان می‌خواهیم خیلی به سبدهای مواد غذایی و بهداشتی هجوم نیاورند.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: به نظر می‌رسد زمان تبلیغات انتخابات مجلس، بیشترین مشکل را برای همه‌گیری ایجاد کرده است چون افراد مبتلا در حالی که نمی‌دانستند مبتلا هستند و حتی علائم هم نداشته‌اند، در اجتماعات حاضر شده و افراد دیگر هم گرفتار شدند.

خداکرمی با بیان اینکه هفته قبل زمان طلایی کنترل را از دست دادیم، افزود: برای کنترل انتشار ویروس کرونا در شهر تهران خواهش‌مان این است که شهروندان در منزل بمانند و خودمراقبتی کنند. فردی هم که مجبور است بیرون برود، شست‌وشوی صحیح دست و صورت و بهداشت فردی را رعایت کند و لباس‌ها را در محلی قرار دهند تا از انتشار بیماری جلوگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: در یک موقعیت حساس و حیاتی قرار داریم و ممکن است یک جهش ابتلا داشته باشیم بنابراین از شهروندان می‌خواهیم که خریدهای شب عید را عقب بیندازند، مهمانی نروند، مجالس عزا را عقب بیندازند و صرف امور خیریه کنند.

کد خبر 487630
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha