معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۹۰ واحد قلیان سرا با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در این استان پلمب شد.

قليان

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، محمد مهدی بانشی با اشاره به وجود بیش از ۲۵۰ قلیان سرا در استان گفت: ۷۶ قلیان سرا نیز به صورت خودجوش برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا مغازهای خود را تعطیل کردند.

وی بیان کرد:  پس از انتشار این بیماری در کشور، شورای سلامت استان در روزهای اخیر اقدامات پیشگیرانه مختلفی را با همکاری سایر دستگاهها برای مقابله و پیشگیری اجرا کرده که قابل تقدیر است.

بانشی اضافه کرد: کادر درمانی و بازرسان دانشگاه به‌صورت شبانه روز برای کاهش آسیب‌های این ویروس اقدامات پیشگیرانه را انجام می‌دهند.

وی بر همکاری بیش از پیش مردم در رعایت نکات بهداشتی تاکید کرد.

تاکنون یک بیمار با ویروس کرونای  مثبت در استان کهگیلویه وبویراحمد شناسایی شده است که با شرایط خوب در خانه قرنطینه شده است.

ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود.  

در معمولی‌ترین حالت، این ویروس سبب سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان "سارس" می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

دوره نهفتگی طولانی این بیماری تنفسی مرگ‌ بار از چند روز تا ۲ هفته متغیر است و همین امر موجب می‌شود مبتلایان تا پیش از بروز علایمی چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه نکنند.

کد خبر 487626

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha