مقامات بهداشتی آمریکا روز سه‌شنبه ۶ اسفند اعلام کردند که نخستین کارآزمایی بالینی یک داروی تجربی ضد ویروسی را بر روی بیماران بستری‌شده در بیمارستان دچار عفونت با ویروس کورونا اغاز کرده‌اند.

Gilead

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز مقامات موسسه‌های ملی بهداشت آمریکا می‌گویند این داروی ساخت شرکت «گیلئاد ساینسز» به نام «رمدسیویر» (remdisivir) برای نخستین بار به یک بیمار آمریکایی داده شده است که در کشتی گردشی «دایموند پرینسس» در یوکوهامای ژاپن قرنطینه شده بود و بعد به آمریکا منتقل شد.

این بیمار دچار بیماری کووید-۱۹ (عفونت ویروس کورونا) در مرکز پزشکی دانشگاه نبراسکا در شهر اوماها در ایالت نبراسکای آمریکا درمان می‌شود.

رمدسیویر یک داروی ضد ویروسی وسیع‌الطیف است که قبلا در انسان‌های مبتلا به ویروس ابولا آزمایش شده و در کاربرد در مدل‌های حیوانی «نشانگان تنفسی خاورمیانه» (مرس) و «نشانگان شدید حاد تنفسی» (سارس) که دو کوروناویروس دیگر عامل آنها هستند، نتایجی امیدبخشی داشته است.

دکتر آنتونی اس فاوسی، رئیس موسسه‌های ملی بهداشت آمریکا در این باره گفت: «ما به طور فوری به درمانی بی‌خطر و موثر برای بیماری کووید -۱۹ نیاز داریم. گرچه رمدسیویر برای برخی از بیماران مبتلا کووید-۱۹ به کار رفته است، هنوز داده‌های قوی در این باره که این دارو بتواند پیامدهای بالینی را بهبود بخشد، در دست نیست. یک کارآزمایی بالینی تصادفی‌شده با کنترل دارونما استاندارد طلایی برای تعیین سودمندی یک داروی تجربی برای بیماران است.»

کارآزمایی‌های بالینی‌ رمدسیویر در چین نیز بر روی بیماران کووید-۱۹ در جریان است.

کد خبر 487052

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha