مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳
۰ نفر

دبیر جامعه حرفه‌ای هتل‌ها و هتل‌آپارتمان‌های استان قم گفت: ۷۰ درصد هتل‌های قم تعطیل شده‌اند. از امروز ۶ اسفند هم تالارهای عروسی در هتل‌های شهر تعطیل می‌شوند. این در حالی است که مواد ضدعفونی‌کننده‌ای، دستکش، مواد بهداشتی و الکل وجود ندارد.

هتل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، احمد فلاحیان درباره وضعیت هتل‌های شهر قم به دنبال سرایت ویروس کرونا، اظهار کرد: مسافری نیست که در هتل‌ها پذیرش کنیم. همه رزروها کنسل شده است و وجوه پرداختی مردم را کامل و بدون کسر جریمه برگردانده‌ایم. از امروز به دنبال دریافت نامه‌ای از سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قم نیز تمام تالارهای عروسی در هتل‌ها تعطیل خواهد شد و وجوه دریافت‌ شده کامل به مردم بازگردانده می‌شود.

او ادامه داد: بیشتر رستوران‌های شهر قم تعطیل شده است. این رستوران‌ها بیشتر مورد مصرف مسافران ساکن در هتل‌ها بود که با توجه به تعطیلی بیشتر هتل‌ها، طبیعتا رستوران‌ها هم خدماتی نمی‌دهند و عملا تعطیل شده‌اند.

این مسئول تاکید کرد: هتل ها خودجوش تعطیل شده‌اند، چون ادامه فعالیت‌شان در این شرایط فقط ضرر اقتصادی داشت. حدود ۳۰ درصد هتل‌ها و هتل‌آپارتمان‌های قم درحال فعالیت هستند که آن‌ها هم به تدریج درحال پیوستن به جمع هتل‌های تعطیل‌ شده هستند. بیشتر هتل‌ها نیروهای‌شان را مرخص کرده‌اند.

دبیر جامعه حرفه‌ای هتل‌ها و هتل‌آپارتمان‌های استان قم درباره ضدعفونی هتل‌های قم با توجه به دستورالعمل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و جامعه هتلداران ایران، گفت: مواد ضدعفونی‌کننده‌ای وجود ندارد، نه دستکش و نه مواد بهداشتی و الکلی. از اداره بازرگانی استان قم درخواست کرده‌ایم جداگانه سهمیه‌ای را به هتل‌های شهر که محل تردد مسافران بوده اند، اختصاص دهد اما هنوز مواد ضدعفونی‌کننده و بهداشتی دریافت نکرده‌ایم.

فلاحیان با اشاره به خسارتی که صنعت هتلداری قم متحمل شده است، افزود: از طریق استانداری قم، روز یکشنبه ۴ اسفند به وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای دریافت بسته حمایتی، تخصیص وام کم‌درصد و حمایت‌های دیگر نامه‌ای فرستادیم، اما هنوز جوابی نگرفته‌ایم.

کد خبر 486879

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha