مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳
۰ نفر

دبیر جامعه حرفه‌ای هتل‌ها و هتل‌آپارتمان‌های استان قم گفت: ۷۰ درصد هتل‌های قم تعطیل شده‌اند. از امروز ۶ اسفند هم تالارهای عروسی در هتل‌های شهر تعطیل می‌شوند. این در حالی است که مواد ضدعفونی‌کننده‌ای، دستکش، مواد بهداشتی و الکل وجود ندارد.

هتل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، احمد فلاحیان درباره وضعیت هتل‌های شهر قم به دنبال سرایت ویروس کرونا، اظهار کرد: مسافری نیست که در هتل‌ها پذیرش کنیم. همه رزروها کنسل شده است و وجوه پرداختی مردم را کامل و بدون کسر جریمه برگردانده‌ایم. از امروز به دنبال دریافت نامه‌ای از سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قم نیز تمام تالارهای عروسی در هتل‌ها تعطیل خواهد شد و وجوه دریافت‌ شده کامل به مردم بازگردانده می‌شود.

او ادامه داد: بیشتر رستوران‌های شهر قم تعطیل شده است. این رستوران‌ها بیشتر مورد مصرف مسافران ساکن در هتل‌ها بود که با توجه به تعطیلی بیشتر هتل‌ها، طبیعتا رستوران‌ها هم خدماتی نمی‌دهند و عملا تعطیل شده‌اند.

این مسئول تاکید کرد: هتل ها خودجوش تعطیل شده‌اند، چون ادامه فعالیت‌شان در این شرایط فقط ضرر اقتصادی داشت. حدود ۳۰ درصد هتل‌ها و هتل‌آپارتمان‌های قم درحال فعالیت هستند که آن‌ها هم به تدریج درحال پیوستن به جمع هتل‌های تعطیل‌ شده هستند. بیشتر هتل‌ها نیروهای‌شان را مرخص کرده‌اند.

دبیر جامعه حرفه‌ای هتل‌ها و هتل‌آپارتمان‌های استان قم درباره ضدعفونی هتل‌های قم با توجه به دستورالعمل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و جامعه هتلداران ایران، گفت: مواد ضدعفونی‌کننده‌ای وجود ندارد، نه دستکش و نه مواد بهداشتی و الکلی. از اداره بازرگانی استان قم درخواست کرده‌ایم جداگانه سهمیه‌ای را به هتل‌های شهر که محل تردد مسافران بوده اند، اختصاص دهد اما هنوز مواد ضدعفونی‌کننده و بهداشتی دریافت نکرده‌ایم.

فلاحیان با اشاره به خسارتی که صنعت هتلداری قم متحمل شده است، افزود: از طریق استانداری قم، روز یکشنبه ۴ اسفند به وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای دریافت بسته حمایتی، تخصیص وام کم‌درصد و حمایت‌های دیگر نامه‌ای فرستادیم، اما هنوز جوابی نگرفته‌ایم.

کد خبر 486879

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار قم

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha