مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اشاره به ورود یک سامانه جدید بارشی به آسمان این استان گفت: این سامانه در یک بازه زمانی سه‌تا چهارساعته ۳۰ میلی‌متر بارندگی خواهد داشت.

سمنان بارندگی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، ایرج مصطفوی گفت: بارش‌های ناشی از این سامانه از اواخر دوشنبه شب ۵ اسفند گذشته آغازشده، شدت بارش‌های ناشی از این سامانه در مناطق غربی و مرکزی استان و خصوصاً از ایوانکی تا مهدیشهر بیشتر خواهد بود.

وی از افزایش سرعت بادها، کاهش محسوس دما و بارندگی و برف شدید به‌عنوان بخشی از نزولات ناشی از این سامانه نام برد و افزود: در برخی نقاط مرتفع و کوهستانی بارش برف ۱۵ تا ۳۰ سانتیمتر هم پیش‌بینی‌شده است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: سامانه بارشی استان در ابتدا ملایم و گرم بوده و با نفود جریانات شمالی با سامانه سرد مخلوط گردیده و تشدید بارش‌ها را در پی خواهد.

مصطفوی ادامه داد: از بعدازظهر امروز سه‌شنبه، بارش باران به‌ویژه در مناطق غربی و مرکزی از ایوانکی تا مهدیشهر شدید خواهد شد. ‌

وی بیان کرد: میزان بارش‌ها در یک بازه زمانی سه تا چهارساعته تا ۳۰ میلی‌متر نیز خواهد رسید.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان خاطرنشان کرد: سامانه بارشی استان در روز چهارشنبه با مخلوط سامانه‌های گرم و سرد، کاهش چهاردرجه‌ای را در پی خواهد داشت و پیش‌بینی می‌شود، دمای هوا تا ۱۲ درجه سردتر شود.

مصطفوی از افزایش شدت بادها خبر داد و گفت: طی روزهای آینده شاهد وزش بادهای لحظه‌ای شدید با سرعت بیش از ۷۲ کیلومتر در ساعت خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: این سامانه منجر به بارش‌هایی در تمام استان می‌شود، اگرچه همه نقاط استان از این بارش‌ها بهره‌مند می‌شوند اما میزان آن در مناطق غربی و مرکزی استان بیشتر و در جنوب شرقی کمتر خواهد بود.

مصطفوی ادامه داد: این سامانه بارشی در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه از سمت غرب استان به سمت سمنان و مهدیشهر و ارتفاعات شمال و شمال شرقی حرکت کرده و فعال خواهد بود.

وی از اعلان هشدارهای لازم به مردم و مسئولان خبر داد و گفت: براثر بارش‌های پیش رو، امکان پدید آمدن سیلاب و روان آب و آب‌گرفتگی معابر دور از انتظار نیست و از همین رو مسئولان ذی‌ربط باید تمهیدات لازم را بیندیشند.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان به‌منظور پیشگیری از بحران باید مدیریت سدها، حامل‌های انرژی و مدیریت شهری مدنظر قرار گیرد، اختلال دررفت و آمد، اختلال در محورهای کوهستانی، کاهش دید و خسارات ناشی از وزش باد شدید از آثار سامانه جدید بارشی استان خواهد بود. ‌

کد خبر 486836

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha