همزمان با ورود رئیس جمهوری آمریکا به خاک هند، گروه‌های هندو و کمونیست در خیابان‌های دهلی‌نو با یکدیگر و پلیس به زد و خورد پرداختند و سه نفر در این میان کشته شدند.

ترامپ در هند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ای‌پی و رویترز، گرچه دانلد ترامپ در بدو ورود به خاک هند به شهر حیدرآباد رفت اما هندی‌های خشمگین از فرصت حضور رئیس جمهوری در این کشور نهایت بهره را بردند و خیابان‌های دهلی را به صحنه درگیری‌های خشن تبدیل کردند. از سه نفری که تا پایان روز دوشنبه در این درگیری‌ها کشته شده‌اند، دو نفر از معترضان بودند و یک افسر پلیس هم قربانی خشونت‌ها شد.

پلیس دهلی اعلام کرد در تلاش برای جدا کردن معترضان هندو و کمونیست، ۱۱ نفر از نیروهایش آسیب دیده و زخمی شده‌اند. گروه‌های هندو در هوادارای از ترامپ به خیابان‌های دهلی آمدند، یک خال قرمز روی پیشانی او در پوستری بزرگ گذاشتند و برای موفقیت رئیس جمهوری آمریکا در برقراری روابط گسترده‌تر با دولت هند دعا کردند. یکی از رهبران هندو هم خواسته خود را پیروزی ترامپ و نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند در مبارزه با تروریسم دانست.

در بخشی دیگر از پایتخت هند، هواداران حزب کمونیست به خیابان‌ها آمدند تا اعتراض خود را به سفر ترامپ به خشن‌ترین شکل ممکن نشان دهند. آنها با نوشتن عبارت «ترامپ به خانه برگرد» در دهلی‌نو با پلیس درگیر شدند و اعتراض خود را در دیگر شهرهای هند از جمله کلکته در شرق، گواهاتی در شمال شرقی و حیدرآباد در جنوب هم آشکار کردند تا پیام‌شان زودتر به گوش و چشم رئیس جمهوری آمریکا برسد.

هند هفتمین اقتصاد بزرگ دنیاست و بخش‌های تجاری آمریکا امیدوارند در دیدار رهبران دو کشور زمینه ورود به بازار پرسود هند فراهم شود. گرچه مذاکره‌های اقتصادی دو طرف همچنان به نتیجه نرسیده و انتظار می‌رود در نشست خبری ترامپ و مودی در روز سه‌شنبه در دهلی، خبری درباره توافق‌های تجاری منتشر شود.

از سوی دیگر، ترامپ در سخنان خود در جمع مردم هند در حیدرآباد بار دیگر نشان داد با تلفظ کردن عبارت‌های سخت بسیار مشکل دارد. البته این بار نوبت نام بزرگ‌ترین بازیکن تاریخ کریکت هند بود که رئیس جمهوری آمریکا نام او را به شکلی عجیب بر زبان آورد. ترامپ در تلاش برای ستایش ساچین تندولکار، این نام «سوچین تندولکر» تلفظ کرد.

رئیس جمهوری آمریکا پیش‌تر هم در برخورد با عبارت‌های سخت زبان مادری‌اش به مشکل اساسی برخورده و حتی از روی نوشته هم نتوانسته بود درست حرف بزند. تلفظ نادرست نام ساچین تندلکار در سخنرانی ترامپ در شبکه‌های اجتماعی سراسر جهان دست به دست می‌شود و مایه شوخی و خنده کاربران شده است.

کد خبر 486772

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha