سرپرست معاونت عتبات عالیات سازمان حج و زیارت از به تاخیر افتادن زمان ثبت‌نام زائرانی خبر داد که در ایام نوروز قصد سفر به عتبات عالیات را دارند.

عتبات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمد آزاد سرپرست معاونت عتبات عالیات سازمان حج و زیارت امروز سه‌شنبه (۶ اسفند) حج و زیارت ایرنا گفت: با توجه به شرایط کنونی، به منظور رعایت هرچه بیشتر مسائل بهداشتی برای دو کشور ایران و عراق، زمان ثبت‌نام برای زائران ایرانی در سامانه سازمان حج از امروز به یازدهم اسفندماه تغییر یافت.

پیش‌تر سازمان حج و زیارت، با انتشار فراخوان، امروز ششم اسفندماه را برای ثبت‌نام زائران متقاضی سفر به عتبات عالیات در ایام نوروز اعلام کرده بود.

سرپرست معاونت عتبات عالیات سازمان حج و زیارت ادامه داد: به رغم تغییر زمان ثبت‌نام زائران متقاضی سفر به عتبات، اولویت‌ها و ساعت‌های مراجعه جهت نام‌نویسی به قوت خود باقی است.

آزاد همچنین روز گذشته در خصوص آخرین وضعیت تردد مرزها برای زائران دو کشور گفت: با توجه به نشست دو روزه مشترک مسئولان ایران و عراق و موافقت طرفین، سفر زمینی زائران ایرانی به عتبات عالیات و زائران عراقی به شهرهای زیارتی ایران تا ۲۰ اسفند ماه متوقف شد.

وی با بیان اینکه وضعیت ادامه یا لغو سفر هوایی زائران دو کشور نیز ظرف ۲۴ ساعت آینده مشخص خواهد شد، افزود: این تصمیم با توجه به رعایت هر چه بیشتر مسائل بهداشتی برای دو کشور اتخاذ شده است.

سرپرست معاونت عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه به همین منظور سفر زمینی عتبات عالیات از روز جمعه گذشته متوقف شده بود، اظهار کرد: این زمان ممکن است در صورت موافقت وزرای بهداشت ایران و عراق و فراهم آمدن شرایط لازم برای آغاز مجدد سفر به عتبات به کمتر از ۱۵ روز نیز کاهش یابد.

کد خبر 486770

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha