مسئولان ایرانی و عراقی بر سر توقف سفر زمینی زائران ایرانی به عتبات عالیات و زائران عراقی به شهرهای زیارتی ایران تا ۲۰ اسفندماه توافق کردند.

عتبات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمد آزاد سرپرست معاونت عتبات سازمان حج و زیارت گفت: با توجه به نشست دو روزه مشترک مسئولان ایران و عراق و موافقت طرفین، سفر زمینی زائران ایرانی به عتبات عالیات و زائران عراقی به شهرهای زیارتی ایران تا ۲۰ اسفندماه متوقف شد.

وی با بیان اینکه وضعیت ادامه یا لغو سفر هوایی زائران دو کشور نیز ظرف ۴۸ ساعت آینده مشخص خواهد شد، افزود: این تصمیم با توجه به رعایت هرچه بیشتر مسائل بهداشتی برای دو کشور اتخاذ شده است.

آزاد با بیان اینکه به همین منظور سفر زمینی عتبات عالیات از روز جمعه گذشته متوقف شده بود، اظهار کرد: این زمان ممکن است در صورت موافقت وزرای بهداشت ایران و عراق و فراهم آمدن شرایط لازم برای آغاز مجدد سفر به عتبات به کمتر از ۱۵ روز نیز کاهش یابد.

سرپرست معاونت عتبات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه اکنون تعدادی از زائران ایرانی در عراق بسر می‌برند، ادامه داد: زائران مشکلی در زمینه بازگشت به کشور ندارند و بر اساس زمان‌بندی به ایران بازمی‌گردند و مسئولان بهداشتی کشور نیز در مرزهای ورودی حضور داشته و به محض ورود وضعیت سلامتی آنان را بررسی خواهند کرد.

کد خبر 486627

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha