اخیرا فیلمی در فضای مجازی منتشر شده که نشان از رفتار نامحترمانه مسئولان دانشگاه تهران با هنرمندان دارد.

نمایشگاه این یک قهرمان واقعی است

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، صبح دیروز فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که نشان می‌داد آثار نمایشگاه «و این یک قهرمان واقعی است» به صورت بَنِر در محوطه بیرونی دانشگاه تهران نصب و نگارگذر زیبایی را در این مکان ایجاد کرده بود، با بی مهری تمام از روی حصارها برداشته  و روی زمین رها شده‌اند.

مجتبی حیدری مسئول آژانس عکس مستند «سو» و مدیر برگزاری نمایشگاه «و این یک قهرمان واقعی است» درباره این مسئله توضیح داد: نمایشگاهی که در محوطه بیرونی دانشگاه تهران برگزار شد حاصل ۵ سال فعالیت انفرادی بنده و همچنین مشارکت تعدادی از هنرجویان در سال‌های اخیر بود. ابتدا از طریق نامه نگاری با روابط عمومی و معاونت فرهنگی دانشگاه تهران تاییدیه برگزاری این نمایشگاه را گرفتیم و حتی خودشان پیشنهاد دادند که در حوزه اشتغال زایی همکاری بیشتری داشته باشیم که ماهم پذیرفتیم و قرار شد بعد از این نمایشگاه طرح‌های دیگری را با هم انجام بدهیم.

وی افزود: موضوع آثار نمایشگاه «و این یک قهرمان واقعی است» شخصیت‌هایی هستند که در مناطق محروم روستایی کسب و کاری را ترتیب داده و از کنار آن‌ها چندین نفر صاحب شغل شده اند. پیامی که این نمایشگاه دارد در زمینه اقتصاد مقاومتی است، یعنی مردم بدانند که می‌توانند از ظرفیت‌های استان خود استفاده کرده و به جای مهاجرت به تهران در شهرهای خودشان به زندگی ادامه بدهند.

حیدری در پاسخ به اینکه چرا فضای محیطی را برای ارائه آثارتان انتخاب کردید، گفت: رویکرد تمامی فعالیت‌های ما اجتماعی است پس چرا باید در گالری‌ها ارائه شوند؟ این آثار باید در بین مردم به نمایش گذاشته شوند همانطور که من پیش‌تر عکس‌های خودم از اربعین را در میدان امام حسین (ع) و باب الجواد (ع) به نمایش گذاشتم.

وی ادامه داد: بین هنرمندانی که این تصاویر را تهیه کرده اند معلول جسمی، روحانی، دانشجو و... هم وجود دارد، اما مسئولان دانشگاه تهران با بی مهری کامل این آثار را پاره کرده و  روی زمین رها کرده اند.

مدیر آژانس عکس مستند «سو» در واکنش به اقدام مسئولان دانشگاه تهران بیان کرد: باتوجه به اینکه دانشگاه‌ها به دلیل ویروس کرونا تعطیل شده اند، پیشنهاد دادیم که مهلت نمایشگاه تا ۱۵ اسفند تمدید شود، اما گفته شد که رئیس دانشگاه به شدت مخالف هستند و در نهایت امروز یک نفر با من تماس گرفت و اطلاع داد که چند نفر مشغول بازکردن پارچه نوشته ها هستند.

وی افزود: با جمع آوری و رفتار نامحترمانه در پاره کردن بَنِر و انداختن آن‌ها روی زمین می‌خواستند چه پیامی را به ما منتقل کنند؟ آیا این افراد با آگاهی بخشی به مردم و تشویق آن‌ها به اشتغال زایی مخالف هستند؟ متاسفانه دانشگاه هم تعطیل است و کسی نیست که دلیل این رفتار غیرمحترمانه را توضیح دهد.

کد خبر 486761

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha