سه‌شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۶:۳۱
۰ نفر

ستاد ملی مقابله با کرونا با تعطیلی مدارس اصفهان در روز سه‌شنبه ۶ اسفند موافقت نکرد.

تعطیل نیست

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، گفت: اختیار تعطیلی اماکن آموزشی و مدارس از استان‌ها سلب شده و بر عهده ستاد ملی مقابله با کرونا است. سعی کردیم اطلاعات دقیق در مورد موارد مشکوک و پاسخ تست‌های آزمایشگاهی را به اطلاع ستاد ملی برسانیم و درخواست کنیم با تعطیلی مدارس اصفهان موافقت کنند.

طاهره چنگیز در حاشیه جلسه کمیته پاسخ سریع در استانداری اصفهان تصریح کرد: ستاد ملی مقابله با کرونا تا ساعت ۸ شب با تعطیلی مدارس اصفهان مخالفت کرد، ولی همچنان منتظر پاسخ کتبی بودیم، اصفهان از نظر شیوع موارد مشکوک از وضعیت بهتری نسبت به بسیاری از استان‌ها برخوردار است و شاید به همین دلیل در نهایت با درخواست ما برای تعطیلی مدارس اصفهان حداقل تا پایان هفته موافقت نکردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: بچه‌ها گروه منتقلکننده ویروس کرونا هستند، ولی حداقل براساس اطلاعاتی که داریم خودشان مبتلا به فرم شدید کرونا نمی‌شوند، اما باید ضمن رعایت توصیه‌های بهداشتی، حضور در اجتماعات را به حداقل برسانند. این درحالی است که می‌بینیم در خارج از ساعات مدرسه خیابان‌ها پرازدحام و ترافیک شدید است.

وی خاطرنشان کرد: مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان به صورت کتبی بخشنامه کرده تا مدارس در مورد غیبت دانش‌آموزانی که خودشان یا یکی از اعضای خانواده‌شان دچار تب، سرفه و علائم بیماری هستند سخت‌گیری نکنند، همچنین مطالب درسی را طوری مدیریت کنند که دانش‌آموزان غایب بعداً بتوانند عقب‌ماندگی درسی خود را جبران کنند.

کد خبر 486734
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha