دانشگاه علوم پزشکی مازندران از شهروندان این استان خواست برای حفظ سلامتی خود و جلوگیری از شیوع احتمالی بیماری کرونا تا اطلاع بعدی به ملاقات بیماران بستری در بیمارستان‌ها نروند.

ملاقات ممنوع

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، روابط عمومی این دانشگاه دوشنبه پنجم اسفند اعلام کرد که تصمیم‌گیری ایجاد محدودیت و یا ممنوعیت ملاقات عمومی در بیمارستان‌ها بر عهده روسای بیمارستان‌هاست ولی بهتر است شهروندان برای حفظ سلامتی خود ملاقات با بیماران بستری در بیمارستان را از برنامه خود خارج کنند.

ویروس کرونا به خاطر ضریب شیوع بالا و نداشتن علایم بالینی به مدت تقریبا ۲ هفته کار شناسایی بیماران احتمالی مبتلا را سخت کرده است و در نتیجه بهترین راه برای سرکوب این ویروس رعایت نکات بهداشتی توسط تک تک شهروندان است.

مراکز تجمع و ازدحام جمعیت مانند بیمارستان‌ها در ساعات ملاقات عمومی یکی از مهم‌ترین مکان‌های شیوع احتمالی بیماری‌های واگیر از جمله کرونا محسوب می‌شود که هم برای جمعیت ملاقات‌کننده و هم بیماران که سیستم ایمنی بدنشان باید از هرگونه شوک جدید مصون بماند، خطرساز است و به همین دلیل هم دانشگاه علوم پزشکی مازندران از شهروندان خواسته است در شرایط کنونی به ملاقات بیماران نروند.

در حال حاضر بیمارستان امام‌خمینی‌(ره) ساری به صورت رسمی  با نصب بنر در جلوی درب وردی بیمارستان تعطیلی ملاقات عمومی بیمارستان را اعلام کرده است و برخی مراکز درمانی مازندران هم که بیمار بستری ندارند از مراجعه‌کنندگان خود می‌خواهند تا با ماسک وارد محیط شوند.

اگر چه ماسک زدن یکی از اقدامات لازم پیشگیرانه محسوب می‌شود که پزشکان عمدتا برای بیماران مبتلا به بیماری‌های ویروسی تجویز می‌کنند تا از پخش شدن ویروس جلوگیری کنند، ولی در مراکز درمانی و مطب پزشکان که با بیماران سر و کار دارند احتمال وجود ویروس‌های واگیر از جمله کرونا وجود دارد و لازم است افراد غیربیمار هم ماسک استفاده کنند.

دانشگاه علوم پزشکی مازندران در اطلاعیه خود از شهروندان خواسته است تا از طریق تماس تلفنی جویای احوال بستگان بیمار خود در بیمارستان‌ها شوند.

کد خبر 486540

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مازندران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha