بنابر اعلام سخنگوی دولت در ششمین روز اعلام مشاهده مواردی از کرونا و شیوع آن در برخی استان‌های کشور فردا سه شنبه ششم اسفند ماه ستاد ملی مبارزه با کرونا به ریاست رییس جمهوری تشکیل می‌شود.

علی ربیعی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، علی ربیعی در نشست خبری خود با اشاره به شیوع بیماری کرونا در کشور اظهار کرد: شیوع بیماری کرونا در ایران از چند جهت مورد اهمیت است. امروز از ایتالیا تا کره جنوبی درگیر این بیماری جهانی هستند.

وی افزود: امروز در شرایطی هستیم که باید با همدلی کامل به مبارزه با کرونا برخیزیم؛ باید به پزشکانمان اعتماد کنیم ؛ باید از سیاسی کردن موضوع کرونا پرهیز کنیم.

ربیعی تاکید کرد: شاهد سوداگری‌هایی در زمینه وسایل و تجهیزات بهداشتی هستیم ؛ در زمینه شوینده‌ها و وسایل استرلیزه ، خطوط تولید جدید در کشور ایجاد شده و از همین امروز به بازار عرضه میشود.

ربیعی گفت: ماسک توسط مراکز بهداشت و درمان بصورت گسترده توزیع می‌شود.

سخنگوی دولت با بیان اینکه فردا ستاد ملی مبارزه با کرونا به ریاست رییس جمهوری تشکیل می‌شود، تاکید کرد: کمیته‌های مختلفی ذیل این ستاد تشکیل شده است.اخباری هم که دال بر تعلیق فعالیت های مراکز خرید در فضای مجازی منتشر می‌شود، غیرمسئولانه است.

ربیعی با بیان اینکه رییس جمهور و همه افراد مسئول در این زمینه تعهد و وظیفه قانونی و اخلاقی در برابر کرونا دارند، گفت: اطمینان می‌دهیم که هیچ کم گویی از این اتفاق انجام نشود و هر چند نفری که جانشان را در این زمینه از دست بدهند را اعلام می‌کنیم.

ربیعی  در ادامه با بیان اینکه به هیچ وجه در مواد اولیه برای تولید وسایل بهداشتی کمبود نداریم، اظهار کرد: امروز خبری را می‌دیدم که تمامی فروشگاه‌ها، مغازه‌ها وبازار تعطیل خواهند شد. اینها قطعا نیست قصد به هم زدن آرامش ایران را دارند و نیتشان خیرخواهانه نیست. ما اعتقاد داریم اطلاع رسانی بیش از هر دوره دیگری است اما اطلاع رسانی باید به شکلی باشد که دولت را پیش برد. باید به کنترل دولت و جامعه کمک کنیم تا شهر به شهر اعلام کنیم که دیگر مشکلی نداریم.

وی تصریح کرد: یک امر مذموم این است که از رنج مردم سوء استفاده شود و ماسک معمولی را به قیمت ۲۵ هزار تومان بفروشند با کمک رسانه ها می‌تواند این مساله  برطرف شود.

سخنگوی دولت افزود: از فداکاری‌های کادر بهداشتی وزارت بهداشت و از نیروهای خدماتی تا کارکنان و پزشکان بیمارستان ها تشکر می کنم.

ربیعی با اشاره به بررسی موضوع کرونا در جلسه دیروز دولت گفت: پیش از جلسه دولت هم معاون اول دولت اسحاق جهانگیری جلسه گذاشتند و  به طور شبانه روزی هم در وزارت بهداشت با دستگاه های زیربط این ستاد مستقر است.

وی تاکید کرد: وزارت بهداشت به طور شبانه روزی با دستگاه‌های مختلف ارتباط دارد بر اساس تصویب هیات وزیران و ابلاغ رییس جمهوری کمیته‌های مختلف تشکیل شدند که سیاست‌گذاری رسانه‌ای هم به این جانب واگذار شد البته سخنگویی کماکان بر عهده وزارت بهداشت و درمان است.

ربیعی با انتقاد از اطلاع‌رسانی نادرست درباره کرونا گفت: گاهی وقت‌ها منفی نویسی برای لایک گرفتن در شبکه های اجتماعی بسیار زیاد است؛ الان زمان اعتماد از روابط دو طرفه است. اجازه دهید در کرونا با اعتماد کامل جلو برویم. در بحث کرونا شوخی نداریم و جامعه را نباید دچار ناامنی روانی کنیم و کشور را برای آنانی که می‌خواهند جامعه را به تاراج ببرند، آماده نکنیم. در نقد کردن دولت و گفتن کاستی‌ها تردیدی وجود ندارد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه در وزارت بهداشت به طور مستقیم دنبال برگزاری ویدئو کنفرانس خبری هستیم، خطاب به رسانه ها، اظهار کرد: از رسانه‌ها درخواست دارم با پیگیری روندها موضوع را به مسیر خود ببرید و اگر اشکالی هست، بگویید؛ با پیگیری خبرها، اطمینان بخشی ایجاد کنید. ما بیش از داروی کرونا به داروی اعتماد، کنار هم قرار گرفتن و عمل به توصیه های بهداشتی وزارت بهداشت نیاز داریم.

وی با اشاره به زمان بستن پروازها اظهار کرد: یکی از احتمالات بسیار بالا در شیوع‌شناسی، شخص بازرگانی است که دوبار در فاصله بستن پروازها، با خط هوایی کشور امارات و کشورهای دیگر این ویروس را انتقال داده و الان یکی از علائم قوی این است.

ربیعی تاکید کرد: می‌دانیم که کشورها با این ویروس درگیری هستند و بعداً و یا در اخبار مختلف هم مشخص می‌شود که این کشورها هم درگیر هستند. به اعتقاد من، ما در موضوع اعلام، متعهدانه عمل کردیم.

کد خبر 486536

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عبداله IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
    0 0
    چرا فردا ؟؟؟؟
  • IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
    0 0
    گفتن دردی را دوا نمی کند! عمل به موقع را چه شده است؟