سازمان هواشناسی از آغاز بارش برف و باران شدید در اکثر مناطق کشور طی فردا خبر و نسبت به کاهش تا ۱۵ درجه‌ای دما، طغیان رودخانه‌ها و بارش تگرگ در برخی استان‌ها هشدار داد.

بارش برف

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری یکشنبه ۴ اسفند در برخی مناطق شمال غرب، غرب و شمال شرق بارش پراکنده برف و باران پیش بینی می‌شود. از بعدازظهر فردا ۵ اسفندبا ورود سامانه بارشی از غرب و جنوب غرب به کشور ابتدا در استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش برف و باران و در جنوب بارش باران شروع و به تدریج به مناطق مرکزی و دامنه‌های البرز کشیده می‌شود.

روز سه شنبه با تقویت این سامانه، گستره آن علاوه بر زاگرس مرکزی،‌ غرب و جنوب غرب،‌ مرکز،‌ دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر، شمال شرق و شرق را نیز فرا می‌گیرد. چهارشنبه ۷ اسفند بارش در این مناطق ادامه دارد و روز پنجشنبه بارش پراکنده در شمال شرق کشور ادامه خواهد داشت و به تدریج این سامانه از شمال شرق کشور خارج می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی بارش در دامنه های زاگرس مرکزی،‌ دامنه‌های جنوبی البرز و غرب کشور سه‌شنبه تا بعدازظهر چهارشنبه و در شمال شرق شدید پیش بینی می‌شود.

از بعدازظهر سه‌شنبه با توجه به جریانات شمالی، دمای هوا در نوار شمالی کشور به طور محسوسی کاهش یافته و با افزایش وزش باد، دریای خزر نیز مواج خواهد شد.

خلیج‌فارس نیز از اواخر دوشنبه تا چهارشنبه مواج است. همچنین سه شنبه در شمال غرب و جنوب غرب و چهارشنبه در شرق، جنوب شرق و جنوب وزش باد شدید پیش بینی می‌شود که در مناطق جنوبی و شرق با گردوخاک همراه خواهد بود.

کد خبر 486356

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha