دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۷
۰ نفر

نخست وزیر سابق انگلیس از زمان ترک مسئولیت تقریبا ۴۰۰ هزار پوند درآمد داشته است.

ترزامي

به گزارش همشهری آنلاین، ترزا می - نخست‌وزیر بریتانیا از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹  در سال۱۹۵۶ در شهر ایستبورن شهرستان ساسکس به دنیا آمد. پدرش کشیش کلیسایی در ایستبورن بود. مادر می‌ یکی از طرفداران حزب محافظه‌کار بود. می‌ در دانشگاه آکسفورد پذیرفته شد و در کالج سنت‌هیو جغرافیا خواند. او در سال۱۹۷۷ با مدرک لیسانس فارغ التحصیل شد. او روزهای شنبه در یک نانوایی برای به‌دست آوردن پول کار می‌کرد. ترزا، جوانی بلند قد و آگاه از مد بود و به گفته اطرافیانش از سنین کودکی درباره جاه‌طلبی خود برای نخست‌وزیر شدن سخن می‌گفت. او پیش از عضویت در پارلمان بریتانیا در مرکز مالی و بانکی لندن کار می‌کرد. ترزا می ‌اولین بار در انتخابات سراسری بریتانیا در ۱۹۹۷ به عضویت در پارلمان بریتانیا درآمد.

در سال۲۰۰۲ به‌عنوان رئیس حزب محافظه‌کار منصوب شد. او در کابینه سایه ویلیام هیگ، یین دانکن اسمیت، تونی بلر و مایکل هوآرد در مناصب مختلفی از جمله وزیر امور آموزش و کار، وزیر امور زنان و برابری فعالیت کرد. با رسیدن دیوید کامرون به نخست‌وزیری بریتانیا در سال۲۰۱۰، می‌ به‌عنوان وزیر کشور بریتانیا و وزیر زنان و برابری‌ برگزیده شد. در سال۲۰۱۲ سمت وزیر زنان و برابری‌ را به ماریا میلر واگذار کرد و تا ماه ژوئیه۲۰۱۶ وزیر کشور بریتانیا باقی ماند.

  • دوران نخست‌وزیری

پس از استعفای دیوید کامرون، می ‌به‌عنوان رهبر حزب محافظه‌کار انتخاب و دومین نخست‌وزیر زن انگلستان شد. او به‌مدت ۳سال و ۱۱روز به‌عنوان نخست‌وزیر انگلستان مشغول به‌کار بود. او در دوران نخست‌وزیری مذاکرات برگزیت و خروج انگلستان از اتحادیه اروپا را دنبال کرد که به طرح چکرز منجر شد. نسخه‌های مختلف این طرح برای خروج از اتحادیه اروپا ۳‌بار توسط پارلمان رد شد. در نهایت ترزا می‌ استعفا کرد و بوریس جانسون جانشین او در نخست‌وزیری شد.

  • وضعیت فعلی

در ۲۴ می ‌۲۰۱۹ ترزا می‌تأیید کرد که در هفتم ژوئن از سمت رهبری حزب محافظه‌کار استعفا خواهد کرد. می‌ مقابل دفتر نخست‌وزیری بیانیه‌ای را خواند و گفت: «اکنون برای من روشن شده که منافع بریتانیا با یک نخست‌وزیر جدید بهتر تأمین می‌شود. » پس از ترک خیابان داونینگ‌۱۰، می ‌جایگاه خود را به‌عنوان یک نماینده عادی دوباره پس گرفت و تمام وقت خود را در مجلس صرف حوزه انتخابیه خود یعنی میهندهد کرد. او در انتخابات مجلس عوام سال۲۰۱۹ دوباره به‌عنوان نماینده این حوزه انتخاب شد. در ۲۰سپتامبر ۲۰۱۹ می ‌در جشنواره هنری هنلی در آکسفوردشایر فاش کرد که «به فکر نوشتن یک کتاب است». او گفت:

«به من پیشنهاد شده است که افراد درگیر در رویدادهای مهم باید درباره این اتفاقات بنویسند تا مورخین بتوانند به عقب نگاه کنند و ببینند دلیل تصمیم‌های افرادی که در مرکز وقایع بودند، چه بود. » ۱۱ژانویه امسال وضعیت مالی اعضای مجلس منتشر شد که جزئیاتی از درآمدهای می ‌را نشان می‌داد. در تاریخ ۱۳دسامبر، روز بعد از انتخابات، خانم می ‌در ازای ارائه سخنرانی اصلی در کنفرانس بانک یو بی‌اس ۱۰۰هزار پوند از این بانک که بزرگ‌ترین بانک سوئیس است، دریافت کرد. این برنامه شامل ۳۲ساعت سفر و آماده‌سازی‌ می‌شد. علاوه بر این، خانم می‌ از دفتر سخنرانان واشنگتن به‌عنوان پاداش امضای یک توافق، ۱۹۰هزار پوند در تاریخ ۴دسامبر دریافت کرد.

می ‌در این‌باره توضیح داد: « این پول به دفتر ترزا می ‌اختصاص داده شده و صرف پرداخت حقوق کارکنان، هزینه‌های عمومی دفتر و کارهای خیرخواهانه من می‌شود». همچنین یک پرداخت دیگر به‌حساب او ثبت شده است که در ازای سخنرانی برای شعبه بانک جی پی مورگان چیس در لندن ۷۵هزار پوند در نوامبر ۲۰۱۹ دریافت کرده است. در نتیجه می‌ در دوران پس از نخست‌وزیری حدود ۴۰۰هزار پوند درآمد داشته است.

  • نوشتن کتاب

در ۲۰سپتامبر ۲۰۱۹ می ‌در جشنواره هنری هنلی در آکسفوردشایر فاش کرد که «به فکر نوشتن یک کتاب است». او گفت: «به من پیشنهاد شده است که افراد درگیر در رویدادهای مهم باید درباره این اتفاقات بنویسند تا مورخین بتوانند به عقب نگاه کنند و ببینند دلیل تصمیم‌های افرادی که در مرکز وقایع بودند، چه بود»

کد خبر 486338

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha