مدیرکل تعزیرات حکومتی شهرستان‌های استان تهران گفت: ۲ تیم بازرسی تخصصی برای بررسی انبارهای کالای بهداشتی شامل ماسک، دستکش و مواد شوینده در نظر گرفته‌شده است.

انبار

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، احمد جعفری یکشنبه ۴ اسفند ضمن هشدار به متصدیان داروخانه‌ها، مراکز فروش کالاهای بهداشتی و پزشکی در شهرستان‌های استان تهران افزود: با احتکارکنندگان و گران‌فروشان این وسایل برخورد قانونی می‌شود.

وی اظهارکرد: هرگونه احتکار، اخفا و امتناع، کم‌فروشی، گران‌فروشی، عدم عرضه کالا و محصولات بهداشتی و پزشکی یا تقلبی و غیراستاندارد از سوی داروخانه‌ها به مصرف‌کنندگان جرم تلقی و با متخلفان به‌شدت برخورد قضایی می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: تعداد ۵ تیم بازرسی تا عادی‌سازی شرایط به بازرسی از داروخانه‌ها و انبارها برای جلوگیری از احتکار وسایل بهداشتی می‌پردازند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی شهرستان‌های استان تهران اضافه کرد: مردم به اخبار کذب و شایعات بی‌اساس توجه نکنند و داروخانه‌ها در سطح شهرستان‌های استان موظف‌اند کالاهای بهداشتی و پزشکی را به نرخ مصوب قانونی به مصرف‌کنندگان عرضه کنند.

جعفری‌نسب یادآور شد: هرگونه افزایش قیمت خودسرانه یا عدم عرضه کالا به مصرف‌کنندگان جرم تلقی و با افراد متخلف به‌شدت برخورد قاطع و قضایی می‌شود.

وی اظهار کرد: گشت مشترک تعزیرات حکومتی، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و اداره کل استاندارد در داروخانه‌ها و مراکز فروش کالاهای بهداشتی و پزشکی در شهرستان‌های استان تهران انجام می‌شود و در صورت مشاهده تخلف با اخلالگران در عرضه کالاهای بهداشتی و پزشکی در محل وقوع تخلف رسیدگی و به‌شدت برخورد قاطع و قانونی انجام می‌گیرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی شهرستان‌های استان تهران تأکید کرد: مردم شهرستان‌های استان در صورت مشاهده هر نوع تخلفی در داروخانه‌ها با سامانه ۱۳۵ اداره تعزیرات حکومتی و ۱۲۴ سازمان معدن و تجارت تماس بگیرند.

در پی ‌تائید خبر ورود ویروس کرونا به کشور و شایعه ورود آن در استان تهران مردم به داروخانه‌ها برای تهیه ماسک هجوم آوردند که برخی از داروخانه‌ها با کمبود ماسک مواجه شدند و برخی نیز قیمت آن را افزایش دادند.

کد خبر 486225

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تهران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha