مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری از فرصت ۶ ماهه‌ تا فروردین سال ۹۹ برای افرادی که بدون هرگونه پوشش بیمه‌ای هستند، خبر داد.  

بیمه سلامت

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، قیصر حافظی، مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگاران، گفت: افرادی که بدون هرگونه پوشش بیمه‌ای هستند می‌توانند تحت پوشش بیمه‌سلامت قرار بگیرند و از خدمات این بیمه استفاده کنند، طبق قانون بودجه در کشور کسی در بیمارستان و در روی تخت بیمارستان بیمه نخواهد شد.  

وی اظهار کرد: دولت فرصت ۶ ماهه‌ای تا فروردین سال ۹۹ برای افرادی که بدون هرگونه پوشش بیمه‌ای هستند در نظر گرفته است، افراد بدون پوشش بیمه‌ای می‌توانند در سامانه بیمه‌سلامت در آزمون وسع شرکت کنند و تحت پوشش بیمه‌سلامت قرار گیرند.  

حافظی تصریح کرد: بر اساس آمار سال ۹۷ جمعیت تحت پوشش بیمه‌سلامت در استان ۶۱۹ هزار و ۷۲۵ نفر و بر اساس پیش‌بینی سال ۹۸، این جمعیت ۶۳۱ هزار و ۷۲۳ نفر بوده است.  

وی بیان کرد: از این تعداد بیمه شده حدود ۴۵۶ هزار و ۷۷۴ نفر از روستائیان، عشایر و شهرهای زیر ۲۰هزار نفر جمعیت استان هستند و حدود۸۰ هزار و۴۲۲ نفر از افراد تحت پوشش بیمه‌سلامت کارکنان دولت هستند.  

مدیرکل بیمه‌سلامت استان بیان کرد: ۶۷ هزار و ۷۹ نفر از بیمه‌شدگان بیمه‌سلامت، از بیمه همگانی رایگان بهره‌مند بوده و بیش از ۲۴ هزار نفر از این تعداد را خانواده شهدا، جانبازان، بهزیستی و... تشکیل می‌دهند.  

وی افزود: حدود ۲ هزار و ۶۴۱ نفر از افراد بیمه شده "بیمه ایرانیان" تحت پوشش بیمه‌سلامت هستد.  

مدیرکل بیمه‌سلامت استان اضافه کرد: حدود ۲ هزار نفر از بیماران خاص در استان تحت پوشش بیمه‌سلامت هستند و طبق مصوبه مجلس و شورای عالی کشور ۵ گروه از بیماران خاص از جمله تالاسمی، هموفیلی، ام‌اس و دیالیز و پیوند کلیه می‌توانند از خدمات بیمه‌سلامت استفاده کنند.  

قیصر حافظی ادامه داد: از جمله بیماران صعب‌العلاج، بیماران سرطانی، بیماران مزمن، افرادی که دارای بیماری متابولیک و ناباروری هستند نیز می‌توانند از خدمات بیمه‌سلامت بهره‌مند شوند.  

وی گفت: در حال حاضر بیمه‌سلامت با تمام مطب‌ها، کلینیک‌ها، مراکز درمانی و داروخانه‌های سطح استان قرارداد دارد، بیمه‌سلامت خدمات سرپایی و تمام خدمات بستری را به افراد تحت پوشش ارائه می‌دهد.  

حافظی اظهار کرد: حذف دفترچه‌های کاغذی باید به صورت موازی صورت گیرد و تا سال ۱۴۰۰ در کنار نسخه‌های الکترونیکی، دفترچه کاغذی نیز وجود دارد.  

وی گفت: هم اکنون در شهرستانهای کیار، فارسان و بروجن برنامه نسخه‌نویسی الکترونیک اجرا شده که این تعداد به‌تدریج افزایش یافته و در تمام استان این برنامه اجرا خواهد شد.  

مدیرکل بیمه‌سلامت چهارمحال و بختیاری در پایان گفت: یکی از هدف‌های بیمه‌سلامت تشویق جامعه به سمت نسخه‌نویسی الکترونیکی است که با الکترونیکی شدن خدمات و همکاری افراد بیمه شده با بیمه‌سلامت باعث می‌شود بیمه‌سلامت خدمات به روز را به افراد بیمه شده ارائه دهد و هزینه‌های درمانی برآورد و عدالت در سلامت اجرایی شود.  

کد خبر 486091

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha