یکشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰
۰ نفر

با افزوده شدن ۱۲۳ نفر دیگر به فهرست مبتلایان، تعداد افراد درگیر با ویروس کرونا در کره جنوبی به ۵۵۶ نفر و تعداد قربانیان به چهار نفر افزایش یافت.

كروناويروس در كره جنوبي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز، از ۱۲۳ نفری که به تازگی به کرونا مبتلا شده‌اند، ۷۵ مورد آن به کلیسای شینچونجی در دئگو، چهارمین شهر بزرگ کره جنوبی و یک بیمارستان نزدیک آن مربوط می‌شود. مرکز پیشگیری و پایش بیماری‌ها در کره اعلام کرد بیش از ۹ هزار عضو کلیسا را در قرنطینه قرار داده و هزاران نفر از عبادت‌کنندگان را برای آزمایش‌های ابتلا به کرونا فراخوانده است.

تا امروز ۱۸ نفر از بیماران مبتلا به کروناویروس پس از پشت سر گذاشتن مراحل درمان از بیمارستان مرخص شده و به خانه بازگشته‌اند. با این حال، تلاش‌های وزارت بهداشت کره جنوبی نتوانسته جلوی شیوع ویروس را در این کشور بگیرد و تقریبا هر روز موارد تازه از ابتلای شهروندان گزارش می‌شود. از آنجا که منشاء بیماری در شهر دئگو است، مقام‌های رسمی امیدوارند با قرنطینه شدن کامل شهر رشد بیماری کاهش یابد.

از سوی دیگر، وزیر بهداشت ژاپن از مردم این کشور به خاطر مثبت اعلام شدن آزمایش یکی از مسافران کشتی دایاموند پرینسس عذرخواهی کرد. روز چهارشنبه یک زن اجازه یافت از این کشتی اشرافی خارج شود و سه روز بعد یعنی روز شنبه مشخص شد او به ویروس کرونا مبتلاست. همین امر تردیدها را در شیوه مدیریت ژاپنی‌ها در مواجهه با کرونا افزایش داد و باعث شد کاتسونوبو کاتو، وزیر بهداشت ژاپن بابت این کوتاهی از مردم عذرخواهی و اعلام کند ۲۳ مسافر دیگر کشتی هم دوباره آزمایش خواهند داد.

کد خبر 486073

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha