نتایج این روزهای پرسپولیس،کیفیت فنی اوساگونا و ناآمادگی استوکس را فراموش کنید. این همه حواشی از همه رنگ را چه کسی به پرسپولیس تزریق کرد؟ شاید قرار بود استوکس 32 ساله را شما از نو تربیت کنید

استوكس

همشهری آنلاین-رضا جوکار

کالدرون قبل از ترک ایران و در حالی که می‌دانست این سفر احتمالا بی‌بازگشت است برای آخرین بار اعلام کرد نیازی به مهاجم خارجی ندارد و با یکی از دو مهاجم داخلی لیگ و دانیال اسماعیلی‌فر لیستش برای نیم فصل دوم کامل می‌شود. پرسپولیس پولی در بساط نداشت و قسط اول کالدرون هنوز پرداخت نشده بود. ستاره عراقی تیم هم مطالبات فصل قبلش را هنوز نگرفته بود اما پشت پرده صحبت از به خدمت گرفتن دو مهاجم خارجی برای نیم فصل دوم بود.

 در روزهایی که به نظر می‌رسید تلاش‌ها در مسیر بازگشت کالدرون و خرید بازیکنان مد نظر اوست از جاده موازی مذاکره با یحیی و دو مهاجمی که به مربی سابق پدیده پیشنهاد شده بود پیگیری می‌شد. آنچه در اولین تمرین پرسپولیس با حضور یحیی هم لو رفت؛ اینکه از 10 روز قبل در مورد جذب اوساگونا و استوکس با او صحبت شده بود و  سرمربی این روزهای پرسپولیس هر دو را برای حضور در تبمش تایید کرده بود.

 با این حال آنچه پیش‌بینی ‌می‌شد اتفاق افتاد. پیرمرد آرژانتینی آبرویش را زد زیر بغل و قبل از اینکه مقاومتش در برابر خرید مهاجم خارجی بشکند و  تیم رسانه‌ای مخوف تهمت‌های دلالی و ناموسی را بر پیشانی‌اش بچسباند رفت و بازنگشت.

پرونده کالدرون بسته شد. فرش قرمز زیر پای یحیی و دو مهاجم خبرساز پرسپولیس پهن شد و زوج‌های مخوفی در ذهن هواداران پرسپولیس شکل گرفته بود تا ضعف گلزنی تیم‌ برطرف شود.نیم فصل دوم شروع شد اما همچنان علیپور جور  استوکس ناآماده و اوساگونای گل نزن را می‌کشید. آش انتقاد از اوساگونا آنقدر شور شد که حالا او را جونیور دیگری می‌دانند.

اما استوکس و حاشیه‌های قابل پیش‌بینی‌اش ماجرای دیگری است. قبل از رفتن کالدرون انگ دلالی به مربی آرژانتینی زدند که وامصیبتا او دلال است و تنها می‌خواهد مهاجم خارجی از کانال او جذب شود. بعد از خداحافظی بدون جنجال مربی موقر هم که داستان بی احترامی به بازیکنان قدیمی و ماجرای نسوان اسپانیایی در هتل و ...مطرح شد تا با تبر بی‌معرفتی  به ریشه مربی‌ای حمله شود که عاقبت به خیری پرسپولیس را بیشتر از هر عضو ارکان فعلی باشگاه می‌خواست.

کالدرون رفت و پرسپولیس ماند و سبد خریدی که یحیی، استوکس و اوساگونا باید به هر ترتیب در آن جای می‌گرفتند تا آنها  که باید آرام بگیرند به آرامش برسند. نتایج این روزهای پرسپولیس،کیفیت فنی اوساگونا و ناآمادگی استوکس را فراموش کنید. این همه حواشی از همه رنگ را چه کسی به پرسپولیس تزریق کرد؟  قرار بود استوکس 32 ساله را شما از نو تربیت کنید؟ حالا با نامه عدم نیاز یحیی برای استوکس چه می‌کنید؟

  تمام آن حواشی‌ای که مسبب آن را کالدرون می‌نامیدند نیمکت‌نشینی و غرولند بازیکنانی بود که گمان می‌کردند با خاطرات دوران برانکو هنوز برای حضور در ترکیب فیکس پرسپولیس گارانتی دارند. امروز اما با ذره‌بین دنبال یک «مرد» بگردید تا توانایی نیمکت‌نشین کردن ستاره‌های نازپروده را داشته باشد. کالدرون تنها و بی‌پشتوانه بدون کادر تمام پرسپولیسی پای تمام تصمیماتش ایستاد تا نتیجه‌اش آنی باشد که شما رویای قهرمانی در دو جام را دوباره در دسترس ببینیند.

اما سوال بزرگ این روزهای هوادارانی که هنوز غبار فراموش ذهن‌شان را نگرفته این است؛ با همه هزینه‌ای که برای باشگاه تراشیدید،مربی موفق پرسپولیس را به چه قیمتی از دست دادید؟ این روزها که خریدهایتان تو زرد از آب درآمده و جنس حاشیه‌هایتان هم جور جور است با چنگ و دندان میراث کالدرون که صدرنشینی با اختلاف در لیگ و حضور در نیمه نهایی جام حذفی را بچسبید شاید بار دیگر نجاتبخش‌تان باشد.

کد خبر 485985

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهرداد CA ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۳
    3 1
    فقط این مونده بنویسید که طرفدار استقلال و دشمن پرسپولیس هستید این هم بنویسید تا ما هم روزنامه همشهری را تحریم کنیم بسه دیگه این هم علیه پرسپولیس ننویسید
  • عباس عباسی فرد IR ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۳
    4 1
    نویسنده مقاله ضد پرسپولیسی خودتی
  • ایرانی ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۳
    0 1
    قهرمانی پرسپولیس نزدیکه، شما هم اگه با آه و روزگار غدار و چرخ زمونه و ... آروم میشی باکی نیست