وزیر خارجه سابق آمریکا پنجشنبه به سخنان رئیس‌جمهور کشورش درباره اینکه دیدارهای او با وزیر خارجه ایران نقض قوانین داخلی آمریکا بوده واکنش نشان داد.

جان کری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، «جان کری»، وزیر خارجه سابق آمریکا به سخنان روز گذشته «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا درباره دیدارهایش با «محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه ایران واکنش نشان داد.  

«دونالد ترامپ» که به دلیل ناکارآمد بودن سیاست‌هایش در قبال ایران به شدت مورد انتقاد قرار گرفته دیدار برخی از سیاستمداران دموکرات این کشور با مقام‌های ایران را دلیل بی‌میلی تهران به توافق با آمریکا دانسته است.

ترامپ در شناسه‌اش در توئیتر با اشاره به دیدارهایی که در دوران ریاست‌جمهوری او میان «محمد جواد ظریف» با «کریس مورفی» سناتور دموکرات آمریکایی و «جان کری» صورت گرفته نوشت: «کری و مورفی، قانون لوگان را نقض کرده‌اند. به این خاطر است که ایران [با آمریکا] توافق نمی‌کند. باید قاطعانه به این مسئله رسیدگی کرد!»

«قانون لوگان» که ترامپ مدعی نقض آن توسط جان کری و کریس مورفی شده شهروندان آمریکا را از ورود به هر گونه ارتباط با طرف‌های خارجی با هدف اثرگذاری بر سیاست خارجی دولت این کشور منع می‌کند.

جان کری در پاسخ به ترامپ به فاکس‌نیوز گفت: «این هم یک دروغ دیگر توسط رئیس‌جمهور است و تلاشی کامل از سوی او برای تحریف واقعیت‌ها است چون او می‌داند که من با کسی مذاکره نکردم.»

جان کری اضافه کرد: «من کاری را کردم که هر سناتور و یا وزیر خارجه آمریکا انجام می‌دهد، یعنی سفر به کنفرانس‌هایی در خارج برای اطلاع از مسائل.»

در این قانون آمده است: «هر شهروند ایالات متحده، صرف نظر از مکان سکونت و منصبی که دارد، در صورتی که بدون اجازه ایالات متحده، به طور مستقیم یا غیرمستقیم اقدام به آغاز یا انجام مکاتبه یا گفت‌وگو با  هر دولت خارجی یا مقام خارجی یا مأموران آنها بکند و هدف از این ارتباطات و مکالمات، اثرگذاری بر اقدامات یا رفتار هر دولت خارجی یا مقام خارجی و مسئولان آنها در یکی از مناقشات یا مجادلات مرتبط با دولت آمریکا و یا به شکست کشاندن تدابیر دولت ایالات متحده باشد، بایستی به موجب این قانون به پرداخت جریمه یا حبس تا حداکثر سه سال و یا هر دو محکوم شود.»

ظریف و مورفی در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با یکدیگر دیدار کرده بودند. پایگاه آمریکایی «فدرالیست» نخستین رسانه‌ای بود که این خبر را به نقل از یک منبع آگاه منتشر کرد، اما اشاره‌ای به محتوای گفت‌وگوی دو طرف نکرد.

کد خبر 485536

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha