روابط عمومی دادستانی تهران در مورد مسائل مطرح شده در مورد یکی از محکومان پرونده‌ فعالان محیط زیست با اتهام جاسوسی اطلاعیه‌ای صادر کرد.

قضائيه

به گزارش همشهری آنلاین، به نقل از روز پنجشنبه مرکز رسانه قوه قضاییه، در اطلاعیه دادستانی تهران آمده است: در پی ادعاهای مطرح شده از سوی یکی از محکومان به جاسوسی به نام خانم «نیلوفر بیانی»، بلافاصله هیأت قضایی از سوی دادستانی تهران مأمور بررسی موضوع شد. با وجود مراجعه این هیأت به زندان برای شنیدن توضیحات، ادله و استنادات احتمالی نامبرده درخصوص ادعاهای منتشر شده در فضای مجازی، متاسفانه خانم بیانی حاضر به بیان هیچگونه توضیحی در این باره نشد.

به گزارش ایرنا، این بیانیه خاطرنشان کرده است: به دلیل حساسیت های موجود در این پرونده و ادعاهای مطروحه طی۲ سال گذشته از سوی اشخاص و گروه های مختلف داخلی و خارجی، بازجویی های انجام شده از سوی ضابطان به صورت تصویری ضبط شده و ‌توسط نهادهای اطلاعاتی امنیتی، حفاظتی و نظامی بازرسی های گسترده و کم سابقه ای از عملکرد ضابطان انجام شده است.

بیانیه دادستانی تهران می افزاید: انتشار عمومی‌ این ادعاها پس از گذشت حدود ۲ سال از بازداشت این متهم در آستانه انتخابات و بلافاصله پس از اعلام قطعیت حکم محکومان این پرونده و عملیات رسانه ای پرحجم از سوی رسانه های معاند خارجی و متاسفانه همراهی برخی افراد داخلی در تکرار این اتهام افکنی ها و اینکه خانم بیانی از هرگونه ادای توضیح و استدلال دراین زمینه استنکاف می کند، نشان از یک اقدام برنامه ریزی شده دارد اما باتوجه به حساسیت دستگاه قضایی نسبت به لزوم رعایت کرامت همه افراد بالاخص حقوق قانونی متهمان، محکومان و زندانیان در کمتر از ۲۴ ساعت رسیدگی در خصوص ادعاهای مطروحه در دستور کار قرار گرفته است.
دادستانی تهران تاکید کرده است: همواره آمادگی داشته و دارد تا به هرگونه ادعای مطرح در خصوص تخلفات احتمالی ضابطان علیه این متهم یا هر فرد دیگری رسیدگی کند اما درعین حال، نباید اجازه داد تا افکار عمومی جامعه با نشر اکاذیب و اتهام افکنی های بی استناد مشوش و متاثر شود.

به گزارش ایرنا، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه ۲۹ بهمن ماه در بیستمین نشست خبری گفت: آرای متهمان پرونده موسوم به متهمان محیط زیستی که البته از نظر ما این پرونده اقدام علیه امنیت است، در دادگاه تجدید نظر قطعی شده است.
اسماعیلی افزود: نیلوفر بیانی فرزند یوسف به جرم همکاری با دولت متخاصم آمریکا به ١٠ سال حبس و رد وجوه دریافتی از دولت آمریکا محکوم شده است.
وی اظهارداشت: براساس رأی صادره، مراد طاهباز فرزند قاسم به جرم همکاری با دولت متخاصم آمریکا به ١٠ سال حبس و رد وجوه دریافتی از دولت آمریکا محکوم شده است.
سخنگوی قوه قضاییه اضافه کرد: هومن جوکار فرزند هوشنگ به جرم همکاری با دولت متخاصم آمریکا به هشت سال حبس و طاهر قدیریان به جرم همکاری با دولت مخاصم آمریکا به هشت سال حبس محکوم شده اند.
اسماعیلی گفت: سام رجبی تبریز فرزند پرویز به ۶ سال حبس، سپیده کاشانی به ۶ سال حبس، امیرحسین خالقی حمیدی به جرم جاسوسی به ۶ سال حبس و عبدالرضا کوهپایه به جرم اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنتی به ۴ سال حبس محکوم شده اند.

کد خبر 485521

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
    1 0
    حاکمیت مختار است هرکاری بکند و هرجوابی که خواست بدهد