مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴
۰ نفر

همواره منحصر به فرد بودن، تک بودن و تعجب بر انگیز بودن ویژگی هایی هستند که افرادی تصمیم بگیرند تا از اشیائی کلکسیون جمع آوری کنند، این خصلت مجموعه داران می باشد که همیشه در تلاشند بتوانند مجموعه ای خاص داشته باشند، این اشیاء می تواند تمبر، کارت پستال، عکس، عروسک و یا هر چیز دیگری باشد

image-20200220111417-1.jpeg

این افراد عموما این اشیاء را به موزه ها و یا مجموعه های دیدنی تقدیم می کنند، برخی نیز خود دست به کار شده و موزه برپا می کنند تا بتوانند کلکسیون خود را در معرض نمایش بگذارند. یکی از عجیب ترین کلکسیون هایی که در نوع خود بسیار عجیب بوده می توان به موزه مو اشاره کرد، موزه ای که به سبب آثار نامتعارفش، بازدید کنندگان بسیاری را به سوی خود جلب کرده است، با سایت لحظه آخر همراه باشید تا با عجیب ترین موزه جهان آشنا شوید.

موزه مو، عجیب ترین موزه جهان در ترکیه

شهر کاپادوکیا یکی از شهرهای عجیب و غریب و در عین حال بسیار زیبای جهان به شمار می رود که سالانه گردشگران بسیاری را یه سوی خود می کشاند، از دودکش های افسانه ای گرفته تا شهرهای زیر زمینی و مکان های عجیبش، هر کدام به نحوی می توانند شما را شگفت زده یا شاید متعجب کنند، در کاپادوکیا منطقه ای به نام آوانوس واقع شده است که با سفال های بسیار زیبا و رنگارنگش مشهور است، این صنعت در این شهر قدمتی هزار ساله دارد و به همین سبب گردشگران بسیاری را به سوی خود روانه می کند، یکی از فروشگاه های این شهر که ظروف سفالی و سرامیکی عرضه می کند، علاوه بر این آثار زیبا عجیب ترین موزه جهان را نیز در خود جای داده است، موزه مو که در طبقه همکف این فروشگاه که به شکل غاری خوفناک در آمده است قرار گرفته است، در این مکان به هر طرف که نگاه کنید تکه ای مو را می بینید که به همراه یادداشتی از دیوار آویزان شده، حال در این موزه بیش از 16000 تکه مو قرار دارد و این مکان را عجیب و کمی چندش آور کرده است.

موزه مو ترکیه و داستان شکل گیری آن

شاید برای شما سوال باشد که موزه Chez Galip Hair Museum از کجا آمده و موهای موجود در آن برای چه افرادی هستند؟ بگذارید داستان شکل گیری این موزه را از ابتدا برای شما شرح دهیم، صاحب فروشگاه نام برده فردی به نام گالیپ کوروسکو سفالگری ترکیه ای می باشد که در سال های دور مجبور شده از یکی از صمیمی ترین دوستانش جدا شود، او هنگام خداحافظی از دوستش تکه از موهای او را به عنوان یادگاری گرفت تا بتواند غم دوری دوست دیرینه اش را راحت تر تحمل کند، از آن پس هر که به این فروشگاه می آید و داستان دوری گالیپ را می شنود برای هم دردی با او نکه ای از موهایش را به او اهدا کرد، تا به الان 38 سال گذشته و این فروشگاه پر از تکه موهای رنگارنگ شده است، همانطور که گفته شد تا به حال 16000 خانم به این موزه مو اهدا کرده اند.

اگر موهایتان را دوست دارید از این موزه بازدید نکنید

اگر موهایتان را دوست دارید هرگز برای خرید سفال و سرامیک به این فروشگاه نروید، زمانی که به قصد خرید پا به فروشگاه آقای گالیپ کوروکسو می گذارید و داستان دوری ایشان را از دوست قدیمی اش می شنوید دیگر نمی توانید به اهدا کردن موهایتان فکر نکنید چرا که احساس می کنید باید با او همدردی کنید و تنها را همدردی با او این است، البته برای هدیه دادن موهایتان اجباری وجود ندارد اما می شود از حجم موهای آویزان شده در این موزه فهمید که همدردی با گالیپ چقدر لذت بخش بوده و هست. پس اگر دوست نمی توانید از موهایتان بگذرید هرگز به این نروید اما در عوض شانس بازدید از موزه مو به عنوان عجیب ترین موزه جهان را از دست می دهید. اگر قصد دارید که موهایتان را در این موزه به یادگار بگذارید و از این طریق بتوانید سهمی در این موزه عجیب و قریب داشته باشید، به شما یک قیچی و تکه ای کاغذ داده می شود تا بتوانید نام خود را همراه با یادداشتی در آن بنویسید تا به یادگار بماند، برخی نیز در کنار یادداشت عکسی از خود نیز به یادگار می گذارند.

اما در نظر دظر داشته باشید که  گردشگران تور ترکیه لحظه آخر در سفر به ترکیه می توانند از این موزه بازدید کرده و موی خود را نیز اهدا نکنند، این امر کاملاً اختیاری می باشد.

بازدید از موزه مو در کشور ترکیه

همانطور که گفته شد این موزه در منطقه آوانوس کاپادوکیا واقع شده است، به طور دقیق تر رو به روی اداره پست آوانوس قرار دارد، برای بازدید از عجیب ترین موزه جهان کافیست با تور ترکیه به این کشور سفر کنید و خود را به کاپادوکیا برسانید، این موزه همه روزه پذیرای شما می باشد و بابت بازدید از آن هیچ پولی از شما دریافت نمی شود، اما این نکته را در نظر داشته باشید که زمانی به بازدید از آن بروید که وقت آزاد داشته باشید چرا که با رفتن به این موزه دلتان می خواهد همچنان آن جا بمانید و یادداشت های این موزه را بخوانید.
لازم به ذکر است که می توانید برای مشاهده جدید ترین تور های لحظه آخری ترکیه به این صفحه مراجعه کرده و ارزانترین تور ترکیه را خریداری نمایید.

کد خبر 485488

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha