سرانجام بعد از وعده‌های مکرر و پادرمیانی برخی چهره‌ها و افزایش نگرانی از ورود برخی اصلاح‌طلبان با چندلیستی ماندن اصولگرایان، حدود ساعت ۲۴ دیشب، لیست وحدت منتشر شد؛ اما واکنش‌ها به این لیست نشان می‌دهد همچنان حواشی مربوط به موضوع ادامه دارد.

حداد عادل و آقا تهرانی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از  ایرنا، نکته جالب زمان وحدت، این است که صبح امروز در تهران انواع اقلام تبلیغاتی لیست ائتلاف با عنوان ایران سربلند در تیراژ گسترده در تهران منتشر شده و با توجه به فرصت تنها یک روزه تا مهلت تبلیغات، عملا فرصت تبلیغ لیست وحدت در قالب پوستر و بنر وجود ندارد؛ هرچند نشر آن از طریق فضای مجازی که به نظر می‌رسد اکنون نقش جدی‌تری در فضای تبلیغاتی دارد، ممکن است.

از سوی دیگر کانال منتسب به جبهه پایداری که دیشب با فرض منتفی شدن وحدت، شروع به انتشار فیلم‌های معرفی جبهه پایداری کرده بود، تاکنون از انتشار نامه مشترک حدادعادل و آقاتهرانی و لیست جدید خودداری کرده و به نظر می‌رسد در اختیار بخش ناراضی جبهه پایداری است که حاضر به پیروی از تصمیم دیشب نشده‌اند.

جذاب‌ترین واکنش به این وحدت را کاندیدای جنجالی این دوره داشت که در واکنش به وحدت حاصل شده توییت کرد: «من برم بخوابم. اگر تا فردا وحدت‌شون بهم نخورد، خبرم کنید برم انصراف بدم.»

واکنش یامین پور به اعلام ائتلاف اصولگرایان

اما شاید تندترین واکنش به این وحدت را حمید رسایی، نامزد بیرون از هر دو فهرست داشت که در نامه سرگشاده‌ای دست به افشاگری زد و با زیر سوال بردن مکانیزم وحدت، وارد افشاگری شد و نوشت: «داماد یکی از اعضای ائتلاف در لیست نهایی شماست، سابقه اجرایی و سیاسی و فرهنگی وی چیست؟» وی یکی از اعضای لیست را نام برده و پرسیده این فرد که دو دوره نماینده مجلس بوده، اما برای فعال‌ترین رجال سیاسی کشور گمنام است، بر اساس چه ملاکی در لیست است؟ این افراد چطور به یکباره جای چهره‌های مقبول در بدنه رای‌ساز جامعه را می‌گیرند؟ فکر نمی‌کنید که افکار عمومی منتظر است تا ائتلاف حامیان مالی خود را معرفی کند؟»

وی در جملاتی که به نظر می‌رسد منظورش خودش است، نوشت: «چرا برخی کاندیداهای مطرح با سابقه روشن و قابل افتخار که از تمام این ویژگی‌های مد نظر رهبری را برخوردارند، در لیست پایداری و ائتلاف و حالا در لیست مشترک شما نیستتد؟»

  • بیشتر بخوانید :

افشاگری علیه لیست واحد اصولگرایان | حمله تند رسایی به حدادعادل، آقاتهرانی، محصولی و قالیباف

اما دعوت به رأی به لیست وحدت نیز با انتقاداتی همراه شده، از جمله امیرحسین ثابتی، مجری برنامه جنجالی جهان‌آرا با انتقاد از یاسر جبرائیلی، از کسانی که لیست ائتلاف را بستند، نوشته: ‏ترجمه حرف سید یاسر عزیز می‌شود اینکه با رای کامل به لیست، کاری کنیم‌ تا فردی که سالها از نزدیکان هاشمی رفسنجانی بود وارد مجلس شود اما به .... چون که فقط در لیست قالیباف نیست رای ندهیم تا بیرون مجلس بماند! 

گفتنی است در لیست جدید هفت نفر از فهرست جبهه پایداری شامل آقاتهرانی، نوباوه، رضوانی، خضریان، ایزدخواه و زهره لاجوردی، جایگزین همین تعداد از اعضای قبلی لیست ائتلاف اصولگرایان (آقامیری، ثابتی، شمسی‌پور، زمانیان، سوده نجفی، عاطفه خادمی و کیومرث هاشمی) موسوم به ایران سربلند شده‌اند.

کد خبر 485392

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha