نام خیابان یگانه که حدفاصل خیابان‌های خردمند و ایرانشهر قرار دارد، براساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران به «اکبر رادی» تغییر می‌کند.

رادی

همشهری آنلاین- زینب زینال زاده: «شهر انسان محور» یکی از شعارهای «پیروز حناچی» شهردار تهران است که در راستای همین شعار، عناوین نمادها و الگوهای مورد علاقه انسان‌ها بر معابر، گذرگاه‌ها و ایستگاه‌ها و مراکز عمومی، حک می‌شوند تا برای همیشه ماندگار شوند.
منطقه ۶ که از آن با عنوان پایتخت فرهنگی تهران یاد می‌شود و محل اجتماعات اهالی هنر و فرهنگ است، قطعاً نامگذاری معابر به نام مشاهیر و بزرگان کاری لازم و ضروری است. 
با پیگیری‌های «تورج فرهادی» شهردار منطقه و موافقت شورای اسلامی شهر تهران، خیابان یگانه به نام استاد «اکبر رادی» تغییر نام می‌دهد. او گفت: «انتقال دستاورد چنین استادانی به نسل های آینده ساز یک وظیفه است که همه در انجام آن باید کوشا باشیم. حک شدن نام مشاهیر و بزرگان عرصه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، هنری و ورزشی روی دیوار معابر کوچکترین گامی است که می توان در ماندگار کردن نام آنها برداشت.»
این استاد نمایشنامه و داستان نویس معاصر، مهر ۱۳۱۸ در رشت به دنیا آمد و یکی از مهمترین نمایشنامه نویستان تاریخ فارسی محسوب می‌شود. رادی دی ماه ۱۳۸۶ در گذشت. 

کد خبر 485252

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha