استاندار قزوین با بیان اینکه تاثیر مخرب اعتیاد در جامعه بسیار قریب‌الوقوع است، گفت: اولویت مقابله با مواد مخدر از ایجاد و راه‌اندازی یک واحد تولیدی بالاتر است.

استاندار قزوین

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، هدایت الله جمالی پور در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین گفت: مواد مخدر یک معضل اصلی در جامعه است که جای خودش را بلافاصله در بین اقشار اجتماعی پیدا می‌کند.

وی افزود: اقدامات مقابله جویانه با مواد مخدر به بهانه کمبود پول و اعتبار نباید به تاخیر بیافتد و اگرچه اعتبارات مالی به مدیریت درست برای مقابله با مواد مخدر منجر می‌شود، اما در همه شرایط باید مبارزه با مواد مخدر اولویت داشته باشد.

جمالی پور گفت: خیلی از مسئولان ما تصور می‌کنند که مواد مخدر از حوزه زندگی آنها به دور است، درحالی که چنین نیست و اگر کمی سستی کنیم این مواد افیونی به زندگی همه مدیران و مسئولان جامعه نفوذ می‌کند.

استاندار قزوین راه ورود مواد مخدر به زندگی مردم را ساده و آسان عنوان کرد و افزود: مواد مخدر و اعتیاد با یک شوخی آغاز می‌شود و به بهانه‌های لاغری و چاقی ورزشی، روانی و روحی به زندگی انسان‌ها ورود پیدا می‌کند.

جمالی‌پور با بیان اینکه همه باید احساس مسئولیت کنند، اظهار کرد: هرگونه اقدامات فرهنگی و اجتماعی برای مبارزه با مواد مخدر باید در دستورکار قرار بگیرد که در این میان نقش آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها به لحاظ کنجکاوی نوجوانان و جوانان باید پررنگ‌تر باشد.

مقام ارشد اجرایی استان بیان کرد: دوبرابر شدن قیمت مواد مخدر صنعتی نشان از گسترش این مواد افیونی در جامعه است و مسئولیت اجتماعی جامعه ایجاب میکند که از همه ابزارها برای مقابله با آن استفاده کنیم.

جمالی پور افزود: مدیریت سپاه بر مراکز ماده ۱۶ (نگهداری معتادان متجاهر) اقدام بسیار خوبی است که باید در این زمینه کمیته‌ای با مدیریت معاونت سیاسی استانداری در راستای جمع بندی و ارزیابی مکان‌های مورد نظر سپاه تشکیل شود.

کد خبر 485236

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha