مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۲
۰ نفر

فومَن یکی از شهرهای گیلان و مرکز شهرستان فومن است. این شهر در ناحیه جلگه‌ای این استان و میان باغ‌ها و شالیزارها قرار دارد. فومن را به‌دلیل مجسمه‌های زیادی که در آن وجود دارد به عنوان شهر مجسمه‌ها نیز می‌شناسند.

ماسوله

همشهری آنلاین:  اگر می‌خواهید از تهران به سمت گیلان حرکت کنید و قصد سفر به غرب این استان را دارید، می‌توانید در دوراهی رشت - سنگر از خروجی سنگر وارد جاده فومن شوید. با گذر از این جاده وارد شهرهای غرب گیلان و در ابتدا وارد صومعه‌سرا، شفت و سپس فومن می‌شوید. فومن نیز جاذبه‌های گردشگری ویژه‌ای دارد.

پارک فومن

پارک فومن یکی از مشهورترین تفرجگاه‌ها در فومن است و به‌دلیل وجود انواع مجسمه‌ها مانند مجسمه‌های چهار دختران در بین گردشگران محبوب است. این مجسمه‌ها تلاش و زحمت بی‌دریغ زنان و دختران روستاها و دهکده‌های فومن را نشان می‌دهند.

ماسوله

شهر تاریخی و توریستی ماسوله در ۳۶ کیلومتری شهر فومن واقع است. این شهر تاریخی معروف‌ترین شهر پلکانی ایران است. زیبایی و طبیعت این روستا به‌حدی است که گردشگران بسیاری را به‌سمت خود می‌کشاند. ماسوله درتمام فصول سال چه در تابستان‌های خنک و چه در زمستان‌های برفی مسافر دارد.   

چشمه آب معدنی علی زاخونی یا زمزمه  

چشمه آب معدنی علی زاخونی که با نام زمزمه هم شناخته می‌شود در منطقه ماسوله از توابع شهرستان فومن واقع شده است. آب این چشمه بیکربنات دارد که برای درمان بیماری های گوارشی مفید است.

قلعه رودخان

قلعه رودخان در ۲۰ کیلومتری جنوب‌غربی فومن واقع و مساحت آن ۵۰ هزار مترمربع است. این قلعه در ارتفاعی بیش از ۶۰۰ متر در بلندترین نقطه کوه قرار دارد. قلعه رودخان از دو بخش ارگ محل زندگی حاکم و حرمسرای وی و قورخانه محل فعالیت‌های نظامی و زندگی سربازان تشکیل شده است. تا رسیدن به قلعه باید از مسیری که برای راحت‌تر شدن پیاده‌روی پله دارد، بگذرید.

غار خون‌فوشه

غار خون‌فوشه در جنوب‌غربی روستای فوشه فومن واقع شده و قدمت  آن بیش از هزار سال است. برای دست یافتن به این غار باید در حدود ۴ ساعت کوهپیمایی کنید.  طول این غار ۳۰۰ متر و عمق آن ۳۰ متر است. شیب ملایمی در ابتدای غار برای ورود وجود دارد، در این مسیر رنگ خاک قرمز است. همچنین حدود یک متر  از مسیر  را  باید به صورت سینه‌خیز در غار حرکت کنید.  پیمایش این غار نیاز به تجهیزات  کوهنوردی و غارنوردی هم دارد.  

کد خبر 485229
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha