مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران، اولین موضوع مهم در دستور کار این سازمان در سال ۹۹ را حذف کودکان از چرخه زباله‌گردی اعلام کرد.

زباله گردي كودكان

به گزارش همشهری آنلاین، سید مالک حسینی مدیرعامل سازمان رفاه خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در ششمین نشست کارگروه تخصصی کودکان کار و خیابان، گفت: پدیده کار کودک و کودکان کار رابطه مستقیمی با فقر دارد و این موضوع در جامعه‌ای با شرایط فعلی نگران‌کننده است.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر نزدیک به ۴ هزار کودک کار در مراکز پرتو شهرداری تهران تحت پوشش‌ هستند، افزود: موضوع کودکان کار در همه جای ایران به عنوان یک پدیده و معضل اجتماعی وجود دارد و این مهم، نیازمند یک دستور کار ملی و جدی است.

مدیریت شهری از سال ۹۳ با همکاری سازمان‌های غیر دولتی و مردم‌نهاد شروع به فعالیت در حوزه کودکان کار و خیابان کرده و در حال حاضر نزدیک به۴ هزار کودک آسیب‌دیده و کودک کار در مراکز پرتو و یک هزار کودک در مدارس صبح رویش مشغول به تحصیل هستند.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های سازمان رفاه خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در سال آینده، اظهار کرد: اولین موضوع مهم در دستور کار این سازمان در سال ۹۹، به طور خاص حذف کودکان از چرخه زباله‌گردی است. همچنین ایجاد ۵ مرکز سیار تجهیزشده با امکانات پزشکی و ... جهت خدمات‌رسانی به کودکان کار و خیابان، آموزش کارکنان حوزه اجتماعی و در نهایت بحث توانمندسازی از موضوعات بسیار جدی‌ در دستور کار است.

حسینی، برنامه‌ریزی برای توانمندسازی خانواده‌ها جهت ایجاد معاش پایدار را از دیگر برنامه‌های سازمان رفاه خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در سال آینده عنوان کرد.

کد خبر 485221
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha