آنچه اما بر سر یحیی و پرسپولیس می‌آید می‌تواند تاوان یک «آه» دیگر هم باشد؛ آن هم ظلمی که در این باشگاه به گابریل کالدرون شد.

يحيي گل محمدي

همشهری آنلاین- بهروز رسایلی: سومین بازی دور از برد پرسپولیس این بار برابر تیم ضعیف الشارجه امارات رقم خورد؛ تیمی که در لیگ کشورش هم وضع خوبی ندارد و با تنها کسب دو پیروزی از ۹ بازی اخیر، روی پله پنجم ایستاده است. تساوی پرسپولیس برابر این تیم بعد از شکست سرخپوشان مقابل الدحیل در هفته اول، حالا تیم پرستاره یحیی گل‌محمدی را در آستانه حذف زودهنگام از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا قرار داده است. پرسپولیس برای بازگشت به کورس صعود باید از سه بازی پیش رو برابر التعاون و الدحیل، شش یا هفت امتیاز بگیرد و الشارجه را هم در بازی برگشت ببرد که به هر حال کار سختی است.

فارغ از همه مجادلاتی که در مورد کیفیت مربیگری یحیی گل‌محمدی وجود دارد، از دیشب که تیم او یک توقف دیگر را تجربه کرده، خیلی‌ها یاد معامله زیانبار این مربی با شهرخودروی مشهد افتاده‌اند. یحیی که ظاهرا اواخر نیم‌فصل اول برای کار در مشهد کاملا بی‌انگیزه شده بود، از پنج بازی پایانی با شهرخودرو فقط یک پیروزی به دست آورد و سپس این تیم را در شرایطی رها کرد که مشهدی‌ها برای اولین بار در تاریخ‌شان به لیگ قهرمانان آسیا رسیده بودند. بسیاری عقیده دارند اقدام گل‌محمدی در رها کردن شهرخودرو در میانه‌راه، نسبتی با جوانمردی نداشت. الان شهرخودرو، هم در لیگ از جمع مدعیان عقب افتاده و هم در آسیا با دو شکست و پنج گل دریافتی، به زنگ تفریح گروه تبدیل شده است.

آنچه اما بر سر یحیی و پرسپولیس می‌آید می‌تواند تاوان یک «آه» دیگر هم باشد؛ آن هم ظلمی که در این باشگاه به گابریل کالدرون شد. مرد آرژانتینی طبق آمار بهترین نتایج یک مربی تازه‌وارد در تاریخ لیگ برتر را به دست آورد، داربی را از استقلال اورجینال استراماچونی برد، تیمش را به نیمه‌نهایی جام حذفی رساند و با ۷ گل خورده در ۱۹ بازی لیگی و حذفی، یک حد نصاب رویایی در بحث ساختار دفاعی به جا گذاشت، اما او را با هزاران کامنت فحش بدرقه کردند تا یحیی بیاید و در سه بازی پیاپی ۶ گل بخورد! تازه بگذریم از اینکه کالدرون اساسا یک مربی تازه‌وارد بود که مدتی طول کشید تا با فضای فوتبال ایران آشنا شود. او همچنین کمال کامیابی‌نیا را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت و شجاع خلیل‌زاده هم چند بازی محروم بود، اما باز خیلی سخت موقعیت گل به رقبا می‌داد. امروز را ببینید که تیم پنجم لیگ امارات مثل آب خوردن دو گل به پرسپولیس می‌زند و چند گل هم نمی‌زند.

به هر حال امیدواریم یحیی تیمش را از این وضعیت خارج کند، اما فعلا بار تراژدی‌های مربوط به آه و خیانت بر گرده او و تیمش سنگینی می‌کند. کاش گل‌محمدی برای بازگشت به پرسپولیس لااقل تا آخر فصل صبر می‌کرد و به شکلی اخلاقی‌تر این کار را انجام می‌داد.

کد خبر 485194

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha