سناتور آمریکایی در توییتی با تایید دیدارش با وزیر امور خارجه کشورمان اعلام کرد که سیاست کنونی ترامپ تنها باعث قوی‌تر شدن ایران شده است.

مورفی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سناتور کریس مورفی در رشته توییتی دیدار خود با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ را تایید کرد و مدعی شد با ظریف در خصوص گروه‌های نیابتی ایران، آزادی شهرواندان آمریکایی و ارسال کمک‌های بشردوستانه به یمن گفت‌وگو کرده است.

وی همچنین با تاکید بر لزوم مذاکره میان ایران و آمریکا اظهار کرد که سیاست خارجی کورکورانه و غیر راهبردی کنونی ترامپ تنها باعث افزایش تنش، قدرت گرفتن ایران و تضعیف آمریکا شده است.

پایگاه اینترنتی د فدرالیست روز گذشته به نقل از منابعی که نام آنها را ذکر نکرده، از دیدار پنهانی سناتورهای دموکرات آمریکا از جمله کریس مورفی با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در کنفرانس امنیتی مونیخ در هفته گذشته خبر داد.

گفته شده بود که این اقدام مورفی در راستای تضعیف سیاست‌های دولت ترامپ بوده است. دفتر سناتور مورفی از اظهارنظر در خصوص این ادعا خودداری کرده است.

همچنین یکی از مقامات وزارت خارجه آمریکا روز گذشته از برگزاری دیدار میان مقامات ایرانی و سناتور مورفی در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیج ابراز بی‌اطلاعی کرده بود.

سناتور مورفی که از منتقدان اصلی سیاست‌های خصمانه ترامپ در قبال ایران و خاورمیانه است بارها مواضع ترامپ درقبال برجام، جنگ یمن و سوریه و موضع کاخ سفید درباره ایران را زیر سوال برده است.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در جمع خبرنگاران در واکنش به دیدار مخفیانه سناتورهای آمریکایی با محمدجواد ظریف در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: این دموکرات‌ها در حال کمک‌رسانی و همدستی با ایران هستند.

وی با اشاره به اینکه ایالات متحده ماه‌ها قبل محمدجواد ظریف را در لیست تحریم‌های خود قرار داده است، ادعا کرد: او وزیر امور خارجه کشوری است که یک هواپیمای مسافربری را ساقط کرده و هنوز جعبه سیاه آن را تحویل نداده است. او وزیر خارجه کشوری است که در ۲۷ دسامبر یک آمریکایی را کشت. او وزیر خارجه کشوری است که حامی اصلی تروریسم و یهودستیزی در جهان است.

پمپئو در ادامه اظهارات خود افزود: آن‌ها دیدار کرده‌اند. نمی‌دانم محور صحبت‌های آن‌ها چه بوده است اما امیدوارم که در حال تقویت سیاست خارجه آمریکا بوده باشند و نه تقویت سیاست‌های خودشان.

کد خبر 485167

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علیرضا EE ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
    1 3
    قربان نتیجه چی میشود
  • طاها IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
    13 1
    وزیرخارجه احمق امریکاه بزرگتر تو در این ۴۰ سال هیچ غلطی نکرده
  • IR ۰۴:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
    12 0
    ایران هیچ نیاری به امریکا ندارد شما دولت تروریست امریکا هستید که پولهای ایران را بلوکه کردید وبی جهت تحریم طالمانه کردا اید هنوز هم دست از دشمنی بر نمی دارید ایران کشوری ثروتمند با ملتی با هوش و مبارز وانقلابی هیچ نیازی به شما چپاولگران ندارد
  • IR ۰۴:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
    10 1
    پمپیو از دست ایران عصبانی باش واز این عصبانی بمیر ( شهید بهشتی )
  • علی آقایی IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
    14 0
    آقای ظریف خوش خوشان است شکسته شکسته با یک آمریکایی نشست و برخواست کند.
  • IT ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
    8 0
    چرا پیامهای من با موفقیت ارسال ولی ثبت نمی شوند؟؟؟
  • IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
    1 7
    اقای‌ ظریف‌ یک‌ دیپلمات‌ زرنگ و البته‌ قابل‌ اعتماد و وطن‌ دوسته‌ ما‌ باید‌ بتوانیم‌ با‌نفوذ‌ در‌ سنا‌ و کنگره‌ امریکا‌‌ جلوی‌ سیاست‌های‌ دشمنان‌ واقعی‌ ملت‌ ایران‌ را‌ بگیریم‌