مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۷
۰ نفر

۱۷ تعاونی همزمان با سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانس با حضور معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور استاندار، معاون استاندار، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیران اجرایی در ایلام افتتاح شد.

آزمایشگاه ژنتیک ایلام

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی در مراسم افتتاح ۱۷ تعاونی در ایلام اظهار کرد: در سالیان گذشته ۱۵۰ هزار میلیارد ریال در استان سرمایه‌گذاری شده و نرخ بیکاری از ۱۷ درصد به ۸.۱ درصد کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: سرمایه‌گذاری در استان ۲۰۰ درصد افزایش داشته است، ضمن آنکه این ۱۷ تعاونی با سرمایه‌گذاری ۳۱۰ میلیارد ریال و اشتغال ۳۲۰ نفر در ایلام افتتاح شدند.

سلیمانی دشتکی بیان کرد: شرکت آزمایشگاهی تست‌های ژنتیک با ایجاد ۳۵۰ شغل مستقیم و ۲۷۰ شغل غیرمستقیم و اعتبار ۷۰ میلیارد ریال و دریافت ۵ میلیارد ریال تسهیلات افتتاح شد.

استاندار ایلام گفت: با توجه به اینکه ۴۴ درصد ازدواج‌ها در ایلام فامیلی است بر همین اساس بروز ناهنجاری‌های مادرزادی در زمینه اختلالات ژنیتکی ۳ برابر می‌شود.

وی افزود: در مجموع تخمین زده می‌شود که در ایلام ۵ درصد موالید زنده با معلولیت همراه است و میزان موالید همراه با معلولیت ژنتیکی ۵ هزار و ۱۰۸ نفر است که این میزان معلولیت ۴ هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال هزینه به دنبال دارد.

سلیمانی دشتکی تاکید کرد: اگر این تعاونی مورد حمایت و تشویق قرار گیرد از میزان هزینه‌های گزاف معلولیت‌ها کاسته خواهد شد.

وی بیان کرد: همچنین این آزمایشگاه توانایی تولید ثروت ۴۵۰ میلیارد ریال در سال، ایجاد درآمد مالیاتی ۵۰ میلیارد ریالی در سال برای دولت و جلوگیری از هدر رفت ۴۰۰ میلیاردی در ۱۰ سال آینده بر سیستم بهداشتی درمانی استان ایلام دارد.

همزمان با سراسر کشور ۳۲۲ طرح تعاونی با اعتبار ۱۵ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در ۳۱ استان با ۱۹ هزار و ۶۸۸ عضو و اشتغال ۱۲ هزار و ۷۷۷ نفر از طریق ویدئو کنفرانس با حضور معاون اول رئیس‌جمهور، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با حضور استانداران و مدیران اجرایی افتتاح شدند.

کد خبر 485116

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha