شَفت از شهرستان‌های گیلان در شمال ایران است. این شهرستان روستاهای سرسبز و دیدنی بسیاری دارد که معروف‌ترین آنها سیاهمزگی و امام‌زاده ابراهیم(ع) است.

شفت

همشهری آنلاین:  اگر می‌خواهید از تهران به سمت گیلان حرکت کنید و قصد سفر به غرب این استان را دارید، می‌توانید در دوراهی رشت - سنگر از خروجی سنگر وارد جاده فومن شوید. با گذر از این جاده وارد شهرهای غرب گیلان و در ابتدا وارد صومعه‌سرا و سپس شفت می‌شوید. شفت نیز جاذبه‌های گردشگری ویژه‌ای دارد. بی‌شک نام پنیرسیامزگی را شنیده‌اید.این پنیر مهم‌ترین سوغات شفت محسوب می‌شود.

روستای سیاهمزگی

سیاهمزگی یکی از روستاهای شفت و  به معنی مسجد سیاه است؛ پنیر سیاه‌مزگی نیز در این روستا تولید می‌شود. 

آبشار دودوزن

آبشار دودوزن در فاصله ۲۴ کیلومتری از شهرستان شفت و منطقه خرم‌کش قرار دارد. این آبشار در دل جنگل واقع شده و از زیباترین آبشارهای گیلان است. در مسیر این روستا همه جور امکاناتی مانند رستوران، قهوه‌خانه و مغازه‌هایی برای خرید وجود دارد. گردشگران زیادی این آبشار را مقصد گردشگری خود قرار می‌دهند.

دهکده چوبی شفت

مرقد امام‌زاده ابراهیم(ع) از فرزندان امام موسی(ع) و برادرامام رضا(ع) در ۳۰ کیلومتری شفت و در دهستان چوبر قرار دارد. مسیر دسترسی به این امام‌زاده نیز بسیار دیدنی و زیباست. دهکده زیبای امامزاده ابراهیم(ع) شهرت زیادی دارد و از جاذبه‌های گردشگری و زیارتی گیلان محسوب می‌شود. معماری خاص خانه‌های این روستا سبب شده که این منطقه شهرت جهانی هم پیدا کند. ساختمان‌های این روستا چندطبقه و چوبی و رنگی هستند.  

بقعه امام‌زاده اسحق(ع)

بقعه امام‌زاده اسحاق(ع) و خواهرش خیرالنسا در ارتفاع بیش از یک هزارمتری از سطح دریا و بر نوک قله سیاه‌کوه در ۲۵ کیلومتری غرب شهرستان شفت و منطقه‌ای ییلاقی واقع شده است. پوشش جنگلی و خانه‌های چوبی در مسیر امام‌زاده این منطقه را دیدنی کرده‌است.

استخر طبیعی چماچا

استخر طبیعی در روستای چماچا از توابع شهرستان شفت واقع است. چماچا از روستاهای بسیار قدیمی این شهرستان و در نهضت جنگل یکی از پایگاه‌های جنگلی‌ها بوده‌است.

کد خبر 485111
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha