سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به اقدامات انجام‌شده در ارتباط با ترور سپهبد شهید سلیمانی و شکایت خانواده ایشان، از شکایت دیگر خانواده‌های شهدای مدافع حرم خبر داد.

غلامحسین اسماعیلی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه در بیستمین نشست خبری خود که امروز سه‌شنبه ۲۹ بهمن ماه در محل دادگستری استان تهران برگزار شد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در خبرها آمده خانواده تعدادی از شهدای مدافع حرم با توجه به اینکه آمریکایی‌ها نقش اصلی در پدید آوردن و حمایت از داعش دارند از دولت و برخی مقامات آمریکایی شکایت کرده‌اند این دادخواست در کدام یک از دادگاه‌های ما رسیدگی خواهد شد، گفت: در این ارتباط دو سری از مقررات داریم که بخشی دادخواست‌های تنظیم‌شده و مطالبه غرامت از دولت آمریکاست که به موجب تصویب قانون خاصی در مجلس است و در تهران شعبه ۵۵ دادگاه حقوقی به عنوان شعبه ویژه، به این پرونده‌ها رسیدگی می‌کند. دادخواست‌هایی از جمله دادخواست خانواده‌های شهدای مدافع حرم ثبت شده است.

وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده ترور شهید سلیمانی اظهار کرد: در ارتباط با شهادت شهید سلیمانی و همرزمان وی هم از ناحیه خود دادسرا اعلام جرم شده و شعبه ویژه در دادسرای عمومی و انقلاب تهران برای رسیدگی تعیین شده و گزارش‌هایی را هم وزارت امور خارجه و ستاد حقوق بشر در این ارتباط ارائه دادند و در این شعبه ثبت شده است.

وی افزود: خانواده شهید سلیمانی و شهدای همراه این شهید اعلام کردند اقدام قضایی را بعد از مراسم چهلم شهید سلیمانی انجام می‌دهند. منتظریم ببینیم چه تصمیمی می‌گیرند. تا این ساعت اقدامی از ناحیه آنها انجام نشده است.

کد خبر 485069

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
    33 1
    باید بروند دادگاه لاهه هم شکایت کنند
  • رزمنده وبرادر شهید، IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
    0 1
    خیلی خوب،،،ما خانواده شهدای جنگ تحمیلی،از عراق شکایت داریم،،باید هزار میلیارد دلار خسارت به مردم ایران رابه پردازد،،تا دیگه هوس حمله به ایران را همه فراموش كنند.
  • ناشناس IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
    2 0
    بنظر میرسد ما در بخشهای حقوقی امور خارجه خیلی قوی نیستیم و احتیاج به افراد بیشتر و متخصص تر داریم
  • Aa IR ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
    1 0
    خواهشا قوه قضائیه فقط از لحاظ حقوقی و حقوق بین المللی اقدام کند و سیاسی نکند تا بتوان از آمریکا خسارت گرفت که خود یک پیروزیست