حدود 13 میلیون دختر و پسر ایرانی در سنین ازدواج قرار دارند و‌ با وجود اتهامات نادرستی که بعضا حتی از سوی مجامع علمی‌ مطرح شد،

تعداد دختران و پسرانی که در آستانه‌ ازدواج قرار دارند تقریبا باهم برابر بوده و اختلافات آماری چندانی در این خصوص به چشم نمی‌خورد. سید مهدی صدری مدیر نمایندگی سازمان ملی جوانان استان اصفهان گفت: از این تعداد تنها قریب به 2میلیون نفر از ابتدای سال گذشته تاکنون ازدواج کرده‌اند که برای حل این مشکل به‌صورت کامل شاید گذشت 8 سال مورد نیاز باشد؛ این در حالی است که تعداد جمعیت جوانان وارد شده به سن ازدواج روز به روز در حال افزایش است.

وی تعداد جمعیت ورودی به سنین ازدواج را دو برابر تعداد جمعیت ازدواج کرده جوانان در سال عنوان کرد و با اشاره به اینکه 980 هزار نفرنیز در اصفهان در آستانه ازدواج قرار دارند، گفت:‌ تنها در سال گذشته 108 هزار نفر از این تعداد ازدواج کرده‌اند.
به گزارش ایونا، مدیر نمایندگی سازمان ملی جوانان استان اصفهان افزود: اگر آمار ازدواج جوانان را تا 300 درصد افزایش دهیم با فشار جمعیتی و افزایش آن تا پایان برنامه چهارم توسعه با 9 میلیون نفر جمعیت در آستانه ازدواج مواجه خواهیم بود.

وی متوسط سن ازدواج در دختران را 8/21 سال و متوسط سن ازدواج در پسران را 8/25 سال اعلام و اظهار کرد:‌ با این وجود قابل توجه است که 48 درصد دختران ازدواج کرده استان اصفهان در سنین 15 تا 19 سالگی و47 درصد پسران نیز در سنین 20 تا 24 سالگی ازدواج کرده‌اند.

مدیر نمایندگی سازمان ملی جوانان استان اصفهان، همچنین گفت:تعداد جمعیت ورودی به سنین ازدواج دو برابر تعداد جمعیت ازدواج کرده جوان در سال است. سیدمرتضی بختیاری، استاندار اصفهان نیز در این نشست با بیان اینکه ‌تاکنون فعالیت‌های پراکنده‌ای در زمینه ازدواج جوانان صورت گرفته، اما به‌علت نبود متولی مشخص، این امر مهم با سرعت دنبال نشده است اظهار کرد: بهترین راه موفقیت و کسب آرامش در زندگی ازدواج است؛‌ درصورتی که به‌صورت جدی‌تر در امر ازدواج مشارکت کرده و همه نهادها، سازمان‌ها و ارگان‌ها را با یکدیگر همراه کنیم به موفقیت‌های چشمگیری در امر ازدواج دست خواهیم یافت.

وی بر لزوم ازدواج به موقع و آسان جوانان در جامعه اشاره و اظهار کرد:‌ نباید نظاره‌گر شرایطی بود که جوانان مسئله مهمی ‌به‌نام ازدواج را به‌دلیل سختی و نبود شرایط لازم به تأخیر می‌اندازند، بلکه باید فعالیت‌های گسترده‌ای در زمینه ازدواج به موقع و ‌آسان انجام داد.
استاندار اصفهان به راهنمایی و وجود دستورات فراوان در فقه درباره‌ ازدواج اشاره و بیان کرد:‌ انطباق دستورات دین با فطرت انسان‌ها باعث توجه ویژه ما به دستورات دین شده و تنها راه اجرای دستورات دینی نهادینه کردن آن و فراهم کردن شرایط لازم برای تحقق آن است. وی تصریح کرد:‌ شخصیت‌های علمی‌ و حوزوی نقش ویژه‌ای در امر ازدواج جوانان دارند و می‌توانند کمک‌های بسیاری در این زمینه انجام دهند.

کد خبر 48493

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز