رئیس پلیس راهور استان اصفهان از اعمال قانون توسط خودروهای مکانیزه پلیس در سطح شهر اصفهان خبر داد.

خودروهای مکانیزه پلیس

به گزارش همشهری‌ آنلاین به نقل از مهر، محمدرضا محمدی اظهار کرد: با توجه به اینکه نیروی انتظامی هیچ‌گونه انتفاعی از جریمه کردن شهروندان نخواهد داشت، جریمه‌هایی که در اثر اعمال نکردن به قوانین و مقررات انجام می‌گیرد به حساب خزانه دولت واریز می‌شود و نیروی انتظامی از این جریمه‌ها بهره‌مند نیست.

وی افزود: نیروی انتظامی در زمینه رعایت «حقوق عامه» با خودروهایی که بدون معاینه فنی هستند، برخورد خواهد کرد. دوربین‌های موجود در رینگ اول کلان‌شهر اصفهان خودروهای بدون معاینه فنی را ثبت می‌کنند و در طول شبانه‌روز، یک بار و با مبلغ ۵۰ هزار تومان جریمه می‌شوند.

رئیس پلیس راهور اظهارکرد: در سطح کلان‌شهر اصفهان علاوه بر ثبت دوربین‌ها پلیس به صورت محسوس و نامحسوس با خودروهای دودزا و بدون معاینه فنی برخورد خواهد کرد.

ضرورت تعویض پلاک در هنگام معامله اتومبیل

وی بیان کرد:در  تعویض پلاک هنگام خریدو فروش خودرو، پرونده‌های بسیاری تشکیل شده است که در معرض اتهام جرم قرار دارند؛ زیرا در هنگام خرید و فروش اتومبیل، اقدامی برای تعویض پلاک خودرو انجام نشده است و پلیس مشخصات صاحب پلاک خودرو را به عنوان فرد تخطی‌ کننده از قوانین و مقررات می‌شناسد.

محمدی گفت: پلاک خودرو به عنوان سند رسمی صاحب خودرو به حساب می‌آید، لازم است که شهروندان در هنگام خرید و فروش خودرو، پلاک را تعویض کنند و این مهم را به روزهای پایانی سال موکول نکنند.

احراز سکونت مالک ملاک شماره‌گذاری

وی اضافه کرد: مقرر شده است که با «احراز سکونت مالک»، خودرو پلاک شود، اگر فردی در تهران منزل دارد اما در اصفهان مستاجر است و سکونت دارد خودروی وی در اصفهان پلاک خواهد شد. زیرا تمام ابلاغ‌ها به در خانه ارجاع داده می‌شود.

رئیس پلیس راهور اظهار کرد: همه ابلاغ‌های پلیس به صورت پیامک برای صاحب خودرو ارسال می‌شود، لازم است مالکان خودرو، اطلاعات خود را در سامانه شماره‌گذاری به‌ روز کنند تا از وضعیت جریمه مطلع باشند.

کد خبر 484748
منبع: مهر

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha