شرکت خودروسازی کیاموتورز می‌خواهد ماشین الکتریکی جدیدش هم‌زمان با رقابت با محصولات لوکس و گران‌قیمت، نگاه مردم به این مارک را تغییر دهد.

جهان خودرو؛ مدل جدید کیا برای رقابت با بنز و تسلا

به گزارش همشهری‌ آنلاین به نقل از بی بی سی ماشین جدید کیاموتورز سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه می‌شود و براساس کانسپتی به نام ایمجین ساخته می‌شود که سال گذشته نمایش داده شد.

کیا بیش از یک دهه است که تلاش می‌کند از ساخت تولید انبوه ماشین‌های ارزان‌ فاصله بگیرد و با ساخت خودروهای زیباتر و با کیفیت بهتر، هویتی تازه از خود تعریف کند.

کارخانه با این کار می‌خواهد خود را به رقیبان اروپایی و ژاپنی‌اش نزدیک‌ کرده و محصولاتش را با قیمت و سود بیشتر به بازار عرضه کند.

  • ریماک، سازنده سوپرکارهای الکتریکی در ساخت ماشین با کیا همکاری می‌کند

موج جدید ساخت خودروهای الکتریکی، فرصت تازه‌ای برای قدیمی‌ترین خودروساز کره‌ای است تا بر این هویت تازه تاکید کند. کیا می‌گوید مدل جدیدش، که هنوز نامی برایش اعلام نشده، فن‌آوری‌هایی مشابه با مدل‌های لوکس تسلا و بنز را با قیمتی کمتر به مشتریانش عرضه می‌کند. برای رسیدن به این هدف، کیا با کارخانه‌ای در کرواسی به نام ریماک همکاری می‌کند که ماشین‌های اسپرت الکتریکی می‌سازد.

پلتفرم ماشین با همکاری هیوندای ساخته می‌شود و قرار است از آن در ساخت چند مدل دیگر الکتریکی استفاده شود.

مدیران کارخانه در مصاحبه‌ای با هفته‌نامه انگلیسی اتوکار گفته‌اند که این ماشین با هر بار شارژ تا ۵۰۰ کیلومتر حرکت می‌کند و تنها بیست دقیقه طول می‌کشد تا باتری‌ها از ۲۰ درصد تا ۸۰ درصد شارژ شوند. در حال حاضر این فن‌آوری تنها در اولین مدل الکتریکی پورشه استفاده شده است.

این ماشین بخشی از برنامه گسترده‌تر کیا برای عرضه ماشین‌های الکتریکی است. این کارخانه ماه گذشته با اعلام یک سرمایه‌گذاری ۲۵ میلیارد دلاری، خبر داد که تا سال ۲۰۲۵ یازده مدل الکتریکی به بازار عرضه خواهد کرد.

کد خبر 484712

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha