جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی گفت: غیبت مانع رسیدگی به درخواست معافیت پزشکی مشمولان نمی‌شود و این دسته از مشمولان می‌توانند برای رسیدگی به درخواست معافیت پزشکی خود از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) اقدام کنند.

سربازی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار رحمان علیدوست جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی اظهار کرد:  با توجه به اینکه در قانون خدمت وظیفه عمومی موضوع  سلامت جسمی و روانی مشمولان برای به‌کارگیری در نیروهای مسلح اهمیت دارد، مشمولان غایب با وجود غیبت نیز می‌توانند برای رسیدگی به درخواست معافیت پزشکی خود از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) اقدام کنند.

وی با تاکید بر اینکه غیبت مشمولان مانع رسیدگی به درخواست معافیت پزشکی آنها نمی‌شود، افزود: این دسته از مشمولان  در صورتی که  در شورای پزشکی وظیفه عمومی سرباز یا معاف از رزم شناخته شوند، با اضافه‌خدمت به سربازی اعزام می‌شوند.

سردار علیدوست گفت: مشمولان فقط در صورت نقص عضو یا ابتلا به بیماری‌هایی که مدرک تحصیلی تاثیری در معافیت پزشکی ندارد، می‌توانند حین تحصیل برای معافیت پزشکی اقدام کنند و در سایر موارد باید پس از فراغت از تحصیل، اخراج، انصراف و یا ترک تحصیل اقدام کنند.

وی بیان کرد: مشمولان دارای معافیت تحصیلی که درخواست معافیت پزشکی آنان در شورای پزشکی در حال بررسی است، چنانچه معاف دائم شناخته نشوند، برای آنها رای عدم معافیت پزشکی صادر می‌شود و معافیت تحصیلی آنان استمرار می‌یابد.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: مشمولان متقاضی معافیت پزشکی برای کسب اطلاع از آیین‌نامه معافیت پزشکی و قوانین و مقررات مربوط به آن می‌توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان وظیفه عمومی به نشانی www.vazifeh.police.ir، سامانه تلفن گویا به شماره ۰۹۶۴۸۰ و کانال سازمان در پیام‌رسان سروش به نشانی sarbazvazifeh @ مراجعه کنند.

کد خبر 484574

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha