فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان گفت: ماموران دریابانی۲ چتری شناور حامل ۶۰ هزار لیتر سوخت (گازوییل) قاچاق را بعد از ظهر روز شنبه ۲۶ بهمن در آب‌های ساحلی ماهشهر کشف و توقیف کردند.

قاچاق

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سردار لطفعلی پاکباز افزود: ماموران دریابانی منطقه برای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و سوخت، حین گشت زنی در آب‌های ساحلی ماهشهر به این محموله سوخت که در حال خروج از آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران بود برخورد و بلافاصله نسبت به هدایت این محموله به یکی از پایگاه‌های دریابانی اقدام کردند.

وی گفت: این محموله سوخت قاچاق قرار بود به آب‌های آزاد خلیج فارس انتقال و به دلالان سوخت فروخته شود که با هوشیاری ماموران دریابانی، از خروج این سرمایه ملی جلوگیری شد.

فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان اضافه کرد: محموله سوخت قاچاق با رعایت مسائل زیست محیطی به نماینده شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران تحویل شد.

سردار پاکباز بر تداوم مبارزه با قاچاق سوخت در آب‌های ساحلی و شمال غرب خلیج فارس با هدف صیانت از سرمایه ملی تاکید کرد.

ماموران دریابانی خوزستان در سال جاری دست کم ۵۰محموله سوخت قاچاق با حجم حدود ۱.۵میلیون لیتر گازوئیل را در آب‌های ساحلی و شمال خلیج فارس کشف و توقیف کردند.

تفاوت قیمت داخلی با بهای بین‌المللی و منطقه‌ای سوخت، باعث شکل‌گیری پدیده قاچاق سوخت و خروج غیرقانونی این سرمایه ملی از مناطق ساحلی و آبراه‌های خوزستان شده است.

کد خبر 484539

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha