معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: بارش برف اخیر موجب بسته‌شدن راه بیش از ۱۵۰۰ روستای استان شده بود و با تلاش نیروهای راهداری اکنون تنها راه ۴۰۰ روستا بسته‌است.

برف‌روبی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، غلامرضا رسول‌زاده شنبه ۲۶ بهمن گفت: بارش برف متوقف شده اما کولاک در برخی مناطق ادامه دارد، با این وجود عملیات برف‌روبی توسط نیروهای راهداری ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود تا امشب تعداد زیادی از راه‌های مسدود بازگشایی شود.  

وی افزود: بیشتر راه‌های مسدود شده به علت بارش برف و کولاک در شهرستان‌های هشترود و چاراویماق، ورزقان، میانه، بستان‌آباد و سراب قرار دارند.  

رسول‌زاده گفت: در زمان حاضر تمامی راه‌های فرعی و اصلی استان باز است، زمستان امسال ۸۵ هزار کیلومتر باند از سوی گروه‌های راهداری برف‌روبی و نمک‌پاشی شد.  حدود ۱۹ هزار تن مخلوط شن و نمک برای بازگشایی مسیرها استفاده شده و به ۴ هزار و ۷۵۸ خودرو گرفتار در برف هم کمک‌رسانی شده‌است.

رسول‌زاده گفت: تعداد ماشین‌آلات درگیر در عملیات راهداری زمستانی را ۴۶۶ دستگاه بوده و یکهزار و ۱۶۹ نیروی راهداری در این عملیات شرکت دارند.

وی طول راه‌های تحت پوشش برف‌روبی استان را ۱۴ هزار کیلومتر اعلام کرد و با بسیج همه امکانات و استقرار در حوزه‌های استحفاظی برای خدمت‌رسانی به مردم و ایجاد بستر سفر ایمن تلاش می‌کنیم.  

آذربایجان‌شرقی ۱۴۲ دهستان و ۲ هزار و ۷۰۶ روستا دارد و حدود یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۴۴۲ نفر در این روستاها سکونت دارند.

طرح راهداری زمستانی از اول آذر تا پایان اسفند با استفاده از ۳۶۲ دستگاه نمک‌پاش و برف‌روب اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و ۱۹۱ دستگاه اجاره‌ای این سازمان در آذربایجان‌شرقی اجرا می‌شود.

این استان ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی دارد.

کد خبر 484431

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان شرقی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha