صف‌های طولانی و صرف هزینه‌های اضافه برای متقاضیان شهرستانی که از اقصی‌نقاط استان به تنها مرکز تعویض‌پلاک ایلام مراجعه می‌کنند از جمله مواردی است که موجب گلایه‌ خریداران خودرو در ایلام شده است.

تعویض‌پلاک

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از تسنیم، مراجعه به مراکز تعویض پلاک خودرو یکی از اماکنی است که همه خریداران و فروشندگان وسایل نقلیه با آن سروکار دارند. مرکزی که با استفاده از فناوری‌های نوین قرار بود تسهیل کننده مراحل کار باشد و انصافا تا حدودی توانسته این مهم را اجرایی کند؛ اما نکته اینجاست که در برخی از شهرستان‌ها تعداد این مراکز متناسب با خودروهای موجود در منطقه نبوده و کمبود مراکز تعویض‌ پلاک مشکلات عمده‌ای برای صاحبان وسایل نقلیه بخصوص در ایام پیک نقل و انتقال مثل شب عید شده است.

استان ایلام با جمعیتی بیش از ۶۰۰ هزار نفر که در سراسر استان زندگی می‌کنند، نیز با چنین مشکلی دست و پنج نرم می‌کند و فقط یک مرکز تعویض‌ پلاک قرار است به حدود ۷۵۰ هزار وسیله نقلیه موتوری موجود در استان خدمات ارائه کند.

فیاضی از شهروندان آبدانانی که برای تعویض پلاک خود به مرکز استان آمده بود، گفت: ۲ روز است که در صف تعویض پلاک سرگردان و هرروز در پایان روز با پاسخ امروز برو فردا بیا مواجه می‌شوم و تاکنون موفق به تعویض پلاک خودرو خود نشده‌ام.

 وی اخذ ورودی ۳ هزارتومانی برای مرکز تعویض پلاک را نیز مشکل دیگری می‌داند که با توجه به فعالیت تنها مرکز تعویض‌پلاک ایلام برای انجام کار هر متقاضی احتمالا ۲ یا ۳ بار باید چنین مبلغی بپردازد.

محرابی دیگر شهروند ایلامی که از هلیلان با فاصله ۴ ساعته به ایلام آمده است از بروکراسی، پاسخگو نبودن، سرگردانی و اطاله وقت گله‌مند و یادآور شد؛ این مساله در حالی بوده که در شهرهای بزرگ روند تعویض‌پلاک حدود یک تا ۲ ساعت انجام‌شده و نیازی نیست که صبح زود بیدار شده و در صف قرار بگیرید که آیا کارتان انجام شود یا خیر؟

این شهروند ایلامی این سؤال را از مسئولان استانی دارد که آیا استان ایلام گنجایش آن را ندارد تا چند مرکز تعویض پلاک برای برون‌رفت از مشکلات فعلی در آن دایر شود؟ آیا قانون تعریف کرده باید در استان ایلام تنها یک مرکز تعویض‌پلاک وجود داشته باشد و اگر قانونی است چرا؟ در دیگر شهرهای کشور چنین نیست.

سرهنگ ابوالفضل کوهزادی در این زمینه اظهار کرد: مرکز برای تحقق مطالبات مردمی و با هدف ارائه خدمات نقل‌وانتقال پلاک به مالکان وسایل نقلیه در آینده نزدیک در راستای افزایش تعداد مراکز تعویض‌پلاک در سایر شهرستان‌ها اقدام می‌کند.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان ایلام گفت: تمرکززدایی خدمات خودرویی در دستور کار است و به‌زودی این تمرکززدایی اجرایی و از حجم مراجعه به مرکز تعویض‌ پلاک مرکز استان کاسته می‌شود.

کد خبر 484313

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha