برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری «درامتداد فجر» در تنها دانشگاه جنوب تهران، اتفاق قابل توجهی بود که سبب شد محله زمزم میزبان تعداد زیادی از اهالی فرهنگ و هنر کشور باشد. در حاشیه این جشنواره نمایشگاهی از دست سازه‌های هنرمندان صنایع‌دستی کشور برگزار شد که البته رضایت صاحبان آثار را به همراه نداشت.

دانشگاه

همشهری آنلاین- رابعه تیموری: در اینفوگرافیک اطلاع‌رسان زیر با تعداد آثار جشنواره و رخدادهای آن آشنا می شویم.

  • مهمانان داخلی و خارجی جشنواره

در مراسم اختتامیه جشنواره نمایندگانی از وزارت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، شهرداری منطقه۱۷، دانشگاه جامع علمی کاربردی استان تهران، باشگاه صنایع‌دستی یونسکو و هیئتی فرهنگی متشکل از نمایندگان کشورهای هند، فرانسه و بلژیک حضور داشتند. 

  • معرفی آثار برتر

عکاسی با موضوع طبیعت اثر «محمدعلی نظری» از آمل
نقاشی با موضوع طبیعت اثر «علی ‌رضایی» از قزوین، «هانیه فولادی مهر» با موضوع غروب آفتاب از تهران، پرتره اثر «پارمیس پوررشیدی» از تهران
دست سازه: ربات برنامه‌نویس اثر «امیرحسین کاشفی» از تهران (دانشگاه فرهنگ و هنر شماره۶)
فیلم کوتاه و نمایشنامه: «همسایه» اثر «نوید زارع» از سنندج
شعر: «چشمه خورشید» اثر «محمدرضا فیض‌رسان» از لاهیجان
سرود: «سردار دل‌ها» اثر گروه بین‌المللی قلب‌های بی‌قرار از البرز و گروه بین‌المللی الغدیر از تهران
تواشیح:گروه بین‌المللی «مسک» از اصفهان
همخوانی: ادعیه‌خوانی گروه بین‌المللی‌الزهرا(س) از تهران

  • نمایشگاهی بدون مخاطب

نمایشگاه و اختتامیه جشنواره در امتداد فجر در باشگاه صنایع‌دستی یونسکو که در همسایگی دانشگاه زمزم (علمی، کاربردی فرهنگ و هنر شماره۶) واقع شده، برگزار شد. تعداد زیادی از هنرمندان رشته‌های تولید کیف چرم، ساخت زیورآلات، سفال، پتینه، آشپزی و شیرینی‌پزی و... از سراسر کشور دعوت شدند تا در طول برگزاری جشنواره، به عرضه آثار خود بپردازند. این جشنواره اگرچه باعث گردهم آمدن هنرمندان شد و آثار زیادی داشت، اما کمبود فضا سبب شد مهمانان و مدعوین جشنواره به دانشجویان و مسئولان خلاصه شود و غرفه‌های صنایع‌دستی مشتری و بازدیدکننده‌ای نداشته باشد. به همین خاطر صاحبان این غرفه‌ها درآمدی از این نمایشگاه کسب نکردند.

کد خبر 484282

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha