حضور اتفاقی و افتخاری محصول یک شرکت اسپانیایی تولید چیپس در فیلم برنده اسکار «انگل» میزان فروش آن را در کره‌جنوبی ۱۵۰ درصد افزایش داد.

چيپس اسپانيايي در فيلم انگل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، خانواده بونیلا در شهر آرتشیو در شمال غربی اسپانیا حدود یک قرن است با نشان تجاری بونیلا لاویستا چیپس و بامیه تولید و هر سال ۴۰ تن محصول به کره‌جنوبی صادر می‌کنند اما به لطف نمایش دادن قوطی با نشان بونیلا در فیلم سینمایی «انگل» و درخشش شگفت‌انگیز این فیلم در شب اهدای جوایز اسکار، علاقه مردم کره به این محصول به شکلی حیرت‌انگیز افزایش یافته است.

خاندان بونیلا که ابتدا متوجه ماجرا نشده بود، فهمید تصاویر قوطی‌های چیپس این شرکت در شبکه‌های اجتماعی فراوان به چشم می‌خورد. در بخشی از «انگل» قهرمانان داستان از چیپس بونیلا استفاده می‌کنند و همین حضور کوتاه مقابل دوربین بونگ جون-هو باعث شده است کره‌ای‌ها بیش از پیش سراغ این چیپس‌ها بروند. به این ترتیب، ۱۰۰ کارگر و کارمند کارخانه بونیلا باید بیش از گذشته برای تولید چیپس و صادر کردن آن به کره وقت بگذارند.

جز افزایش ۱۵۰ درصدی فروش آنلاین در کره‌جنوبی، شهروندان اسپانیایی هم از فروشگاه‌ها سراغ چیپس بونیلا را می‌گیرند. بونیلا آلاویستا در ۱۹۳۲ بنیان نهاده شد و سالوادور بونیلا برای فروختن چیپس و بامیه پای پیاده تمام منطقه گالیسیا را می‌گشت. این شرکت هر سال ۴۵۰ تن چیپس تولید و ۶۰ تن آن را صادر می‌کند. از این مقدار، حدود ۴۰ تن سهم کره‌جنوبی است. هر قوطی چیپس بونیلا در اسپانیا ۱۳ یورو و در کره ۲۳ یورو قیمت دارد.

سزار بونیلا، فرزند سالوادور است که در جوانی چیپس و بامیه را روی موتور و دوچرخه می‌فروخت. او امروز در ۸۷ سالگی همچنان رئیس شرکت خانوادگی است و از چهار سال پیش محصول خود را به کره جنوبی صادر کرد. سزار هنوز «انگل» را ندیده اما می‌گوید در آینده نزدیک به تماشای فیلم می‌نشیند.

کد خبر 484126

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha