شهروندی از کوچه صفرآبادی در ۲۰متری جوادیه با سازمان آتش نشانی تماس می گیرد و از وقوع یک حادثه در پارکینگ خانه اش خبر می دهد. او در این تماس از وجود یک بهله عقاب در پارکینگ خانه اش می گوید که باعث ترس و وحشت آنها و همسایه ها شده است.

آتش نشاني

همشهری آنلاین / مریم قاسمی: شهروند ساکن جوادیه که در طبقه سوم یک ساختمان سکونت دارد و اولین بار پرنده را دیده می گوید: «وقتی برای خارج شدن از خانه وارد پارکینگ خانه شدم، عقاب سرگردانی را دیدم که از فرط خستگی و گرسنگی خود را به پارگینگ رسانده بود و سرو صدا ایجاد می کرد. نتوانستم خونسردی ام را حفظ کنم و شروع به جیغ و داد کردم تا اینکه همسایه ها متوجه ماجرا شدند.»

پلاک شماره۳۲ کوچه صفرآبادی دارای ۴طبقه و  ۸واحد مسکونی است که اهالی با دیدن عقاب وحشت زده شده بودند. به همین دلیل با سازمان آتش نشانی تماس گرفتند و موضوع را با مسئولان در میان گذاشتند. «امیرحسین ورمزیار» رئیس ایستگاه۹۵ آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران می گوید: «این نوع عقاب که «سارگپه» نام دارد را گرفتیم. سارگَپه پرنده‌ای شکاری و کوچک‌تر از عقاب است که بال‌های پهن و دم کوتاهی دارد. ۷۰سانتی متر قد و حدود ۲۰کیلو وزن داشت و پرنده ای وحشی است.»

ورمزیار ادامه می دهد:‌ «متأسفانه پیگیری ما از سازمان محیط زیست برای تحویل این پرنده راه به جایی نبرده است و هنوز آن را تحویل نگرفته اند. نگه داری این نوع پرنده وحشی در ایستگاه آتش نشانی هم دشوار است، اما برای نجات این پرنده هرکاری که لازم باشد انجام می دهیم. مثلاً برای تهیه غذای این عقاب چند کیلو فیله و جگر از محدوده میدان بهمن خریدیم تا گرسنه نماند. محل نگه داری این عقاب هم در اتاق رختشویخانه با ارتفاعی نزدیک به ۶متر است که فضایی تقریباً بزرگ دارد و می تواند تا رسیدن مسئولان سازمان محیط زیست و انتقال آن به باغ پردیسان در این محل بماند.»

او اضافه می کند: «خوشبختانه این پرنده شکاری آسیبی ندیده، اما با توجه به وزن و سن بالا، همچنین خستگی و گرسنگی، در سرمای هوا طاقت نیاورده و به یک پارکینگ پناه برده بود.»   

ورمزیار ادامه می دهد: «در طول سال بین یک تا ۳مأموریت اینچنینی برای ما پیش می آید، اما بهتر است شهروندان هنگام مواجه شدن با چنین رخدادهایی با سازمان آتش نشانی تماس بگیرند. به هیچ عنوان به سمت پرنده یا جانوران نروند چون امکان مصدومیت برایشان وجود دارد. محیط را بسته نگه دارند تا جانور به جای دیگر نرود و برای شهروندان دیگر مشکلی ایجاد نکند.»

کد خبر 484018
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha